arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

نخستین دیدار خارجی رئیسی‌ در مقام ریاست‌ جمهوری با وزیر خارجه عمان / رئیسی: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره ای ندارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار "بدر بن حمد البوسعیدی" وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه سلطان عمان گفت: مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه و برآمده از پیوندها و اشتراکات تاریخی دو ملت است. وی تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره ای جز تهدید امنیت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین دیدار خارجی رئیسی‌، در مقام ریاست‌ جمهوری با وزیر خارجه عمان / رئیسی: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره ای نداردسید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار "بدر بن حمد البوسعیدی" وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه سلطان عمان گفت: مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه و برآمده از پیوندها و اشتراکات تاریخی دو ملت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مناسبات صمیمانه ایران و عمان صرفا در سطح روابط دوجانبه باقی نمانده و در همفکری، همکاری و همگرایی دو کشور در عرصه های بین المللی و منطقه ای نیز نمود داشته است، افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با عمان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رئیسی احساس صمیمیت بین مردم ایران و عمان نسبت به یکدیگر را پشتوانه ای برای توسعه و تحکیم روابط دو طرف و سرمایه‌ای در پیشبرد روابط دوجانبه دانست.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کشورهای منطقه توانایی و قدرت کافی را برای تامین امنیت منطقه دارند، تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره ای جز تهدید امنیت ندارد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل صمیمانه ترین تبریک ها و تهنیت های سلطان عمان برای رئیس جمهور جدید ایران هستم، خاطرنشان کرد: روابط بین ایران و عمان به الگویی در روابط میان کشورهای منطقه تبدیل شده است و به این روابط تاریخی و ریشه دار افتخار می کنیم.

وزیر امور خارجه عمان با استقبال از مواضع رئیسی درباره تقویت روابط با کشورهای همسایه از جمله در سخنرانی مراسم تنفیذ، گفت: امیدواریم هر چه سریع تر بتوانیم در مسقط از حضرتعالی استقبال کنیم و استمرار سفرهای مقامات عالی رتبه به تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور به ویژه در عرصه اقتصادی بیانجامد.

نظرات بینندگان