arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی؛

عراقچی: مرتبط کردن منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی با برجام غیر قابل قبول است

چوی جونگ کان قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روز جاری ۱۳ مرداد ماه با سیدعباس عراقچی دیدار کرد. عراقچی با ذکر مشکلات موجود در مناسبات دو جانبه و از جمله توقیف منابع ارزی ایران در بانک‌های کره ای، برقراری هر نوع ارتباط بین این منابع با مذاکرات برجام را غیر قابل قبول دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: آقای چوی جونگ کان قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روز جاری 13 مرداد ماه با سیدعباس عراقچی دیدار و در خصوص تحولات روابط دو جانبه و برجام گفتگو و تبادل نظر نمود.

چوی عملیاتی شدن برجام را به نفع همه و از جمله دولت کره دانسته و بار دیگر حمایت کشورش را از این توافق اعلام نمود.

عراقچی هم با ذکر مشکلات موجود در مناسبات دو جانبه و از جمله توقیف منابع ارزی ایران در بانک‌های کره ای، برقراری هر نوع ارتباط بین این منابع با مذاکرات برجام را غیر قابل قبول و نشان‌دهنده سو استفاده آمریکائیان از این موضوع در جهت منافع سیاسی غیر مشروع خود دانست.

چوی با اشاره به 3 بار سفر خود به تهران ظرف مدت کمتر از ٦ ماه، آن را ناشی از اراده و خواست دولت کره برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ذکر نمود و تاکید کرد که دولت کره مصمم است همه تلاش خود را برای حل مشکلات و از جمله رفع محدودیت از منابع ارزی ایران در کره به کار گیرد.

مقام کره ای ابراز امیدواری نمود که روابط دو کشور در دوران ریاست جمهوری جناب آقای دکتر رئیسی بر پایه منافع متقابل توسعه یابد. وی ابراز امیدواری کرد که دولت کره در آینده نزدیک میزبان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران در سئول باشد.

نظرات بینندگان