arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

خبرگزاری فرانسه: آمریکا معافیت تحریم های عراق برای واردات گاز از ایران را تمدید کرد

یک مقام عراقی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: آمریکا به مدت ۴ ماه معافیت تحریم های عراق را برای واردات گاز از ایران تمدید کرد. این مقام عراقی که نامی از وی آورده نشده است، افزود: آخرین دوره معافیت ماه گذشته به پایان رسید و معافیت جدید هفته گذشته اعمال شد و تا آغاز ماه دسامبر ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا:  خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش گزارش داد: آمریکا معافیت های تحریم عراق برای واردات گاز از ایران را به مدت چهار ماه تمدید کرده است.

یک مقام عراقی روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: آمریکا به مدت ۴ ماه معافیت تحریم های عراق را برای واردات گاز از ایران تمدید کرد.

این مقام عراقی که نامی از وی آورده نشده است، افزود: آخرین دوره معافیت ماه گذشته به پایان رسید و معافیت جدید هفته گذشته اعمال شد و تا آغاز ماه دسامبر ادامه دارد.

تمدید معافیت تحریم ها در حالی تمدید می شود که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر کرده و با جو بایدن در کاخ سفید در مورد مسائل منطقه و عراق به گفت و گو پرداخت.

براساس این گزارش، عراق برای تامین حدود یک سوم بخش برق خود از همسایه ایران گاز و برق تهیه می کند.

دولت ترامپ با خروج یکجانبه از توافق هسته ای برجام به خیال تحمیل فشار حداکثری صنعت انرژی ایران را در اواخر سال ۲۰۱۸ با تشدید تحریم ها در لیست سیاه قرار داد. اما به بغداد یک سری معافیت های موقت برای واردات گاز اعطا کرد.



نظرات بینندگان