arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

هلال احمر: یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن کرونای دیگر وارد کشور شد

در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد شد، تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۳ پرواز به کشور منتقل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس جمعیت هلال احمر گفت: یازدهمین محموله واکسن کرونا، تهیه شده از سوی این جمعیت شامل یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز امروز (پنج شنبه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش هلال احمر، کریم همتی افزود: یازدهمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر صبح امروز (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) در فرودگاه امام خمینی (ره) برای توزیع سریع به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده شد.

وی یادآور شد: در این مرحله یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد شد، تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۳ پرواز به کشور منتقل شده است.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این جمعیت بعد از جلسه سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری با تولیدکنندگان و واردکنندگان واکسن، تلاش خود را مضاعف کرده است تا با وارد کردن محموله های بیشتر به روند کنترل بیماری کرونا و ایمن سازی مردم کمک کند.

همتی یادآور شد: رییس جمهوری در جلسه اخیر از تولیدکنندگان و واردکنندگان خواست تلاش خود را در زمینه تولید و واردات واکسن کرونا مضاعف کنند.

تاکنون ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۵۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۴۴ هزار و ۲۵۰ نفر نیز دُز دوم این واکسن را تزریق کرده‌اند؛ بر این اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۲۰۶ دُز رسیده است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

نظرات بینندگان