arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

وال استریت ژورنال: لبنان در وضعیت سقوط آزاد اقتصادی قرار دارد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت، لبنان در دهه‌های اخیر مکانی نسبتاً آرام در منطقه‌ای ناآرام بود. اما اکنون در حال تجربه فروپاشی اقتصادی است که یک بار در قرن رخ می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت، لبنان در دهه‌های اخیر مکانی نسبتاً آرام در منطقه‌ای ناآرام بود. اما اکنون در حال تجربه فروپاشی اقتصادی است که یک بار در قرن رخ می‌دهد.

 این روزنامه تاکید کرد، مشکلات این فروپاشی که در همه بخش‌های جامعه لبنان گسترش یافته، به دلیل اثرات مداوم انفجاری که یک سال پیش در بندر بیروت رخ داد، برای شهروندان چندین برابر شده است.

در این مقاله آمده است: قطعی مکرر برق به حدی رسیده است که رستوران‌ها ساعاتی را طبق برنامه برق به ژنراتورهای خصوصی اختصاص می‌دهند. مشاجره‌های متعددی در سوپرمارکت‌ها به وجود آمده است. زیرا خریداران شروع به خرید نان، شکر و روغن پیش از تمام شدن آنها کرده‌اند و تورم مفرط بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت اغذیه، آنها را دست نیافتنی می‌کند.

این مقاله در مورد بخش بهداشت و درمان نوشت، متخصصان پزشکی درست زمانی که اپیدمی با موج جدیدی از مبتلایان به کشور ضربه زده است، فرار کرده‌اند. سرقت‌ها ۶۲ درصد افزایش یافته و نرخ قتل با سرعت بالایی در حال افزایش است.

بانک جهانی، که میزان افت سرانه تولید ناخالص داخلی که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است را اندازه گیری می‌کند، گفته است: بحران اقتصادی این کشور در ۱۵۰ سال گذشته می‌تواند در بین سه کشور اول جهان قرار گیرد.

نظرات بینندگان