arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

نایب رئیس مجلس: تلاش می کنیم قبل از تاسوعا و عاشورا بررسی صلاحیت وزرا انجام شود

علی نیکزاد نایب، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه تلاش ما در مجلس این است که قبل از تاسوعا و عاشورا با سه شیفت کار کردن جلسات مجلس، بررسی صلاحیت اعضای جدید دولت را به اتمام برسانیم و قبل از اینکه این تعطیلات شروع شود برای تشکیل دولت سیزدهم کمک کرده باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نایب رئیس مجلس شوارس اسلامی گفت: مجلس تلاش می کند با سه شیفت کردن جلسات به تشکیل دولت سیزدهم قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا کمک کند.

علی نیکزاد نایب، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تحلیف رئیس جمهور و پیش از آغاز این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز راس ساعت 17 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز می شود. پس از تلاوت قرآن سخنرانی رئیس قوه مقننه را خواهیم داشت و پس از آن سخنرانی رئیس قوه قضائیه انجام می شود.

وی افزود: سپس مراسم تحلیف رئیس جمهور در کنار رئیس قوه قضائیه انجام می شود. سپس سخنرانی رئیس جمهور انجام می شود و در پایان رئیس قوه مقننه نطق پایانی خود را بیان می کنند و ریاست جمهوری اقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور سیزدهم جمهوری اسلامی ایران رسما آغاز می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استنباط ما این است که شنبه یا یکشنبه اسامی وزرای پیشنهادی برای وزارت خانه های دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی داده شود. مجلس هفته بعد دو جلسه علنی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه خواهد داشت.

وی گفت: طبق قانون از روزی که تحلیف انجام می شود، رئیس جمهور دو هفته وقت دارد اسامی وزرای پیشنهادی را اعلام کند، ولی قطعا این کار زودتر صورت خواهد گرفت و کمیسیون های مجلس نیز زودتر از موعد تعیین شده به صلاحیت ها ورود می کنند.

نیکزاد در پایان گفت: همه تلاش ما در مجلس این است که قبل از تاسوعا و عاشورا با سه شیفت کار کردن جلسات مجلس، بررسی صلاحیت اعضای جدید دولت را به اتمام برسانیم و قبل از اینکه این تعطیلات شروع شود برای تشکیل دولت سیزدهم کمک کرده باشیم.

نظرات بینندگان