arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰؛ پیروزی قیاسی مقابل کشتی گیر تونسی در دور نخست

آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در المپیک توکیو مقابل حریفی از تونس به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در المپیک توکیو مقابل حریفی از تونس به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.

در ادامه رقابت‌های ۲ وزن پایانی کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مرتضی قیاسی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل هایتم داخلای از تونس به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی دور بعد شد. قیاسی در یک چهارم نهایی مقابل برنده آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند مبارزه می‌کند.

حاجی علیف قهرمان جهان از آذربایجان در گروه قیاسی قرار دارد اما گاجی مراد رشیداف دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از روسیه و تاکوتو اتوگورو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۸ از ژاپن در سمت دیگر جدول جای گرفته اند.

محمدحسین محمدیان نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با نمایشی ضعیف و بدنی ناآماده در همان دور نخست مقابل الیزابر اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان ۶ بر ۳ شکست خورد و با توجه به شکست کشتی گیر گرج از عبدالرشید سعدالله‌یف قهرمان جهان و المپیک از روسیه، حذف شد.

در ادامه این رقابت‌ها امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران بعد از ظهر امروز(جمعه) برای کسب مدال برنز المپیک به مصاف ژی‌وی دنگ از چین می‌رود.

پیش از این در جریان این رقابت‌ها، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم رسید، رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم پنجم شد و مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در همان دور نخست حذف شد.

نظرات بینندگان