arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۵ مرداد ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: عراق ديشب اعلان كرده كه حاضر نيست با بازرسان سازمان ملل، با وضع فعلى همكارى كند و شرط‌هاى سختى براى تجديد همكارى قایل شده است. بعضى از ناظرين، معتقدند كه از شرايط و مشكلات ریيس‌جمهور آمريكا بهره‌گيرى مى‌كنند. آقاى [بیل] كلينتون، اين روزها به شدت درگير مسأله تخلفات اخلاقى و جنسى در پرونده رابطه نامشروع با [مونیکا لوینسکی]، كارآموز كاخ سفيد است. بعضى هم فكر مى‌كنند، ممكن است همين مسأله باعث شود كه آقاى كلينتون در مورد عراق قاطعيت نشان دهدكه بحران عراق، بحران پرونده را تحت‌الشعاع بگيرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

عراق ديشب اعلان كرده كه حاضر نيست با بازرسان سازمان ملل، با وضع فعلى همكارى كند و شرط‌هاى سختى براى تجديد همكارى قایل شده است. بعضى از ناظرين، معتقدند كه از شرايط و مشكلات ریيس‌جمهور آمريكا بهره‌گيرى مى‌كنند. آقاى [بیل] كلينتون، اين روزها به شدت درگير مسأله تخلفات اخلاقى و جنسى در پرونده رابطه نامشروع با [مونیکا لوینسکی]، كارآموز كاخ سفيد است. بعضى هم فكر مى‌كنند، ممكن است همين مسأله باعث شود كه آقاى كلينتون در مورد عراق قاطعيت نشان دهدكه بحران عراق، بحران پرونده را تحت‌الشعاع بگيرد.

در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت گذشت. عصر محسن آمد. با آقای [غلامحسین] كرباسچى، [شهردار تهران] ملاقاتي داشته. كرباسچى‌گفته كه ترجيح مى‌دهد، به جاى تلاش براى حل مشكل محكوميت او، موضع علنى به نفع او بگيرم، كه اين نظر را قبول ندارم.

[آقای کوفی عنان]، دبيركل سازمان ملل، رسماً اعلان كرد كه عراق به تعهد خود در مقابل سازمان ملل عمل نكرده و امضاى خود را در توافق‌نامه با خود او ناديده گرفته و در مقابل، عراق از اتحاديه عرب خواست كه از او حمايت كنند.

عفت و فاطى، تلفنى صحبت كردند. شب ياسر و مريم، پسته تازه نوبر مردادماهي و غذا آوردند. ليلى، دختر ياسر، براى اولين بار با پسته تازه آشنا مي‌شد و برايش پُرجاذبه بود. كارهاى شيرينى در پوست‌كندن و بازى‌كردن داشت.

نظرات بینندگان