arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

این دو زن را شناسایی کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زني كه با همدستي دخترش از طلافروشي‌هاي زيادي در شهرهاي مختلف سرقت كرده است تحت تعقيب پليس قرار گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق،‌ كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تهران در پي وقوع سرقت‌هاي مشابه از طلافروشي‌هاي سطح شهر تهران توسط سه زن به تحقيق در اين رابطه پرداختند و در گام اول به بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته زرگري‌ها پرداختند.

اين تصاوير نشان داد دختري حدودا 25ساله به همراه دو زن ميانسال به بهانه خريد سرويس طلا با مراجعه به مغازه‌ها شروع به امتحان طلا و جواهرات به ويژه سرويس‌هاي طلا مي‌كند و در يك لحظه با استفاده از غفلت فروشندگان سرقت را انجام مي‌دهد و سپس به بهانه اينكه سرويس يا طلاي مورد نظر را پسند نكرده با همدستانش از مغازه‌ها خارج مي‌شود و صاحبان طلافروشي پس از سرقت و در زمان قرار دادن طلا و جواهرات در داخل ويترين متوجه ماجرا مي‌شوند.

كارآگاهان در ادامه رسيدگي به اين پرونده با شناسايي يكي از سارقان كه زني 40ساله به نام مهري است، نشاني مخفيگاه وي را در ورامين به دست آوردند و او را دستگير كردند. مهري كه ابتدا قصد داشت منكر ارتكاب سرقت شود به دليل وجود تصاوير به‌دست‌آمده از متهم در صحنه‌هاي سرقت به ناچار لب به اعتراف گشود و همدستان خود را كه مادر و دختري به اسامي پوران و هما هستند، معرفي كرد.

ماموران با شناسايي مخفيگاه دو متهم 60 و 25ساله در شهرستان كرج، با اخذ نيابت قضايي به آنجا رفتند و در تحقيقات خود اطلاع پيدا كردند اين دو بعد از مطلع شدن از دستگيري مهري محل سكونت خود را ترك كرده و فراري شده‌اند.

چندي بعد با وقوع سرقت‌هاي مشابه در برخي از شهرها به ويژه در بابلسر، مشهد، قم، اصفهان و شاهين‌شهر، كارآگاهان به تجميع پرونده‌ها پرداختند و با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته اطمينان پيدا كردند پوران و هما پس از متواري شدن، سرقت‌هاي خود را در شهرهاي مختلف ادامه داده‌اند.

در اين بين يكي از مالباختگان درخصوص سرقت بيش از 300 گرم طلا به كارآگاهان گفت: «دو زن به مغازه‌ام وارد شدند و گفتند قصد دارند مقدار زيادي طلا بخرند. آن دو حدودا 45 دقيقه در مغازه در حال امتحان كردن طلاها بودند و پس از اين مدت به بهانه پسند نكردن طلاها از مغازه خارج شدند. زماني‌كه مي‌خواستم جواهرات را در ويترين بگذارم، متوجه شدم آنها به صورت ماهرانه‌اي يك دسته النگو را به ارزش تقريبي 16 ميليون تومان سرقت كرده‌اند.»

 مالباخته ديگري نيز در اظهارات مشابه گفت: «حدود سه ماه پيش يك دختر جوان به همراه زني ميانسال به بهانه خريد يك سرويس طلا به ارزش تقريبي هفت‌ميليون تومان وارد مغازه شدند و سرويس‌هاي مختلفي را از من گرفتند تا مشاهده كنند، پس از مدتي به بهانه اينكه هيچ كدام از سرويس‌هاي طلا نظرشان را جلب نكرده است از مغازه بيرون رفتند و پس از خروج آنها بود كه متوجه سرقت يك سرويس كامل طلا به ارزش تقريبي پنج‌ميليون و 400 هزار تومان شدم.»

كارآگاهان با توجه به اطلاعات موجود پي بردند اين مادر و دختر، حداكثر به مدت يك هفته در هر شهر مي‌مانند و بعد از چند سرقت به شهري ديگر مي‌گريزند. سرانجام بعد از جست‌وجوهاي گسترده مخفيگاه هما در منطقه شاهين ويلا كرج شناسايي شد و اين محل تحت مراقبت‌هاي نامحسوس قرار گرفت و وي در فرصتي مناسب دستگير شد.





سرهنگ علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران در اين‌باره گفت: «با توجه به دلايل و مدارك به‌دست‌آمده از صحنه سرقت‌ها، به ويژه تصاوير به‌دست‌آمده از متهمان در لحظه سرقت و قطعي شدن ارتكاب سرقت از سوي متهمان مجوز انتشار بدون پوشش چهره هر دو متهم پرونده از سوي بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 4 تهران صادر شده است، بنابراين از تمامي مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهمان شده‌اند دعوت مي‌شود براي طرح شكايت خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.»

سرهنگ غياثوند، در ادامه با اشاره به متواري بودن پوران گفت: «مجوز انتشار بدون پوشش چهره اين متهم نيز از سوي مقام قضايي صادر شده است و از شهروندان محترمي كه موفق به شناسايي تصوير متهم شده‌اند يا اطلاعي از مخفيگاه يا محل‌هاي تردد وي دارند، درخواست مي‌شود اطلاعات خود را در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار دهند.»

شهروندانی که موفق به شناسایی محل اختفای متهم تحت تعقیب اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شده و اطلاعی از مخفیگاه و یا محل‌های تردد وی دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 51055390 و 51055391 در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
1985
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
181
به به! به کجا رسیدیم که عکس دو تا دله دزد رو تو سایتهای خبری چاپ میکنند اما ما هنوز اسم یکنفر از متهمان بزرگترین اختلاس تاریخ این مملکت رو نمیدونیم چه رسد به تصویر و عکس.
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
175
عکس اختلاس کنندگان 3000 میلیاردی را هم بیندازید شناسایشون کنیم
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
1
53
متأسفانه من این دو زن را نمی‌شناسم.
رحیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
145
محاکمه نشده قطعی عنوان میکنید . ولی اختلاس گران بی همه چیز که از کل ملت ربودند و دادستانی خواستار اعدام هست را سانسور ...
نظرات بینندگان