arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

احتمال تعطیلی تهران با افزایش آلودگی هوا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبر - افزایش ریزگرد ها در هوای تهران سبب شده است تا به گفته محمدرضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران سه شنبه  عصرجلسه اضطراری برگزار شود. در همین زمینه با وی گفت وگویی را انجام داده ایم.


هواشناسی از چند روز پیش ورود گردو غبار به شهر تهران را هشدار داده بود.آیا این موضوع در روزهای آینده شدت می یابد؟
بله. با نظر هواشناسی شدت آلودگی هوا طی روزهای آینده افزایش می‌یابد.


در این زمینه شما چه برنامه ای دارید؟

‌امروز جلسه‌ای در محیط زیست شهر تهران درباره آلودگی هوا تشکیل می‌شود. هرچند شرایط هوا در حالت اضطراری نیست.اما در صورتی که به سلامت شهروندان ضرر برساند احتمال تعطیلی در روزهای آینده وجود دارد.


این موضوع سال های گذشته هم بود.چرا هنوز راهکاری برای مقابله با آن ندارید؟
این ذرات از غرب کشور وارد می شود ومنشا اصلی این موضوع در 14 نقطه بحرانی در کشورهای عراق، ترکیه، اردن و سوریه است و مقابله با این پدیده قبل از هر چیز نیازمند استفاده از ظرفیت سیاست خارجی است. محیط زیست از سال 88 توجه ویژه‌ای نسبت به این امر داشته است. مالچ‌پاشی و احیای تالاب‌های کشورهای منطقه به رفع این مشکل کمک می‌کند اما شرط آن برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و مشارکت سایر کشورها است.
البته اعضای شورای شهر تهران در قالب طرحی به مجلس و دولت پیشنهاد دادند تا همچون برخی دیگر ازاستان های متاثر از پدیده ریزگرد، بودجه مصوبی برای مقابله با این پدیده دراستان تهران نیز در نظر گرفته شود.به نظر من وزارت بهداشت با همکاری سازمان بهزیستی باید برنامه ویژه ای برای سالمندان، کودکان و بیماران در این زمینه تدوین کند.

نظرات بینندگان