arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

معاون وزير خارجه: مذاکرات ايران با 1+5 گامي به جلو خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به آفریقای جنوبی با خانم ماشابانه وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار و پیام دعوت آقای احمدی نژاد از رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد در تهران را تسلیم خانم ماشابانه کرد.

امیرعبداللهیان با تبیین مواضع هسته ای جمهوری اسلامی ایران و اعلام شناسایی رسمی حق کشورمان برای داشتن تکنولوژی هسته ای صلح آمیز در ارتباط با گروه 1+5 در اجلاس استانبول اظهار داشت: در صورت تداوم فضای واقع بینانه توسط طرف های مقابل، ایران اقدام آنان را با رویکرد مثبت پاسخ خواهد داد و درچنین شرایطی می توان امیدوار بود که مذاکرات بغداد گامی به جلو خواهد بود.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی هم با اشاره به همکاری های مناسب و ظرفیت فراوان برای توسعه روابط دو کشور اظهار داشت: آفریقای جنوبی به عنوان عضو مؤثر جنبش عدم تعهد در سطح رئیس جمهور و فعالانه در اجلاس تهران شرکت خواهد کرد و ضمن تبریک میزبانی این اجلاس برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

خانم ماشابانه در این دیدار همچنین برخورداری از تکنولوژی هسته ای صلح آمیز را حق مشروع همه کشورها ، از جمله جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

امیر عبداللهیان نیز با اشاره آمادگی تهران برای برگزاری یازدهمین نشست کمسیون اقتصادی مشترک دو کشور تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط در هیچ زمینه ای وجود ندارد. وی از همکاری های گردشگری و تسهیل رفت و آمد گردشگران دو کشور به عنوان فرصتی در روابط دو جانبه یاد کرد.
نظرات بینندگان