arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

ترکیه : مشکلات فرودگاه کابل در روزهای آینده برطرف می شود

ترکیه اعتقاد دارد فرودگاه کابل باید باز بماند و مشکلات این فرودگاه در روزهای آینده حل خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: به گزارش خبرگزاری « رویترز »، «هولوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز و در ادامه مذاکرات در پاکستان اعلام کرد فرودگاه کابل باز می ماند.

او در سفارت ترکیه در اسلام آباد  به این موضوع تاکید کرد در حالی که جنگ میان نیروهای دولت افغانستان و جنگجویان طالبان در چندین شهر در جریان است و مقامات وزارت دفاع امریکا اعلام کردند سازمان اطلاعات آمریکا تخمین می زند طالبان تا ۳ ماه آینده کنترل کابل را در دست بگیرند. 

پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان و مذاکرات با آمریکا در هفته های گذشته، ترکیه پیشنهاد داد تا برای حفظ امنیت سربازانی به فرودگاه افغانستان بفرستد و در ازای آن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تقاضای برآورده شدن شرایط اقتصادی، دیپلماتیک و لوجستیکی داشت. 

در بیانیه ای که از سوی وزارت دفاع منتشر شد، «هولوسی آکار» اعلام کرد: اگر فرودگاه بسته شود ماموریت های  دیپلماتیک کاملا از صحنه خارج می شود. به همین دلیل ما اعتقاد داریم فرودگاه باید باز بماند و در روزهای آینده مشکلات برطرف خواهند شد. 

در پایان این گزارش آمده است دو مقام رسمی ترکیه روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفتند آنکارا هنوز قصد دارد تا فرودگاه کابل را بگرداند و از آن محافظت کند اما همزمان به رصد کردن موقعیت و شرایط پس از پیشروی های سریع طالبان نیز ادامه می دهد. 

نظرات بینندگان