arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

آیا از شرایط ویزای کار کانادا آگاهی دارید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افرادی زیادی هستند که برای زندگی در کانادا از طریق ویزای کاری اقدام می‌کنند. کشور کانادا اما همه‌ی آنها را نمی‌پذیرد. از بین درخواست‌ها، تنها با درخواست‌هایی موافقت می‌شود که شرایط ویزای کار کانادا را داشته باشند. اگر این شرایط را داشته باشید می‌توانید به راحتی درخواست بدهید و کارهای مهاجرت خود را به پیش برانید. این مقاله به هدف ارائه اطلاعاتی جامع و کامل درباره ویزای کاری و شرایط مورد نیاز آن نگاشته شده است.

آیا از شرایط ویزای کار کانادا آگاهی دارید؟

 نحوه اخذ ویزای کار کانادا

مراحل و اقدامات عمومی‌ مختلفی وجود دارد که فارغ از اینکه چه روش مهاجرتی‌ را پیش رو گرفته‌اید باید آنها را طی کنید. به عنوان مثال، گرفتن وقت مشاوره، تکمیل و ترجمه مدارک، گرفتن وقت سفارت، ارائه مدارک، انگشت‌نگاری و تشکیل پرونده و در نهایت پیگیری پرونده.

علاوه بر این مراحل عمومی که برای گرفتن هر نوع ویزایی تکرار می‌شوند، جزئیات مسیر برای هر روش مهاجرتی‌ که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. نحوه اخذ ویزای کار کانادا با نحوه گرفتن ویزای تحصیلی آن در جزئیات با هم فرق می‌کند. برای گرفتن هر کدام از آنها باید مسیر جداگانه‌ای را طی کنید.

در رابطه با ویزای کاری نیز بهتر است بدانید که انواع مختلفی از آن وجود دارد و نحوه گرفتن آن هم با توجه به نوع ویزای کاری‌ای که قرار است برای آن اقدام کنید متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت ویزای کار کانادا به parsicanada.com مراجعه کنید. این مقاله با توجه به این که مهاجرت کاری شما از طریق برنامه فدرال است یا برنامه‌های استانی یا ویزای کار پس از تحصیل، اطلاعات کامل و جامعی از نحوه دریافت در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا مهاجرت از طریق ویزای کاری بهترین انتخاب است؟

از مهم‌ترین اهدافی که متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی در نظر دارند، بهبود وضعیت زندگی است. همه‌ی ما دوست داریم به هر نحوی، شرایط زندگی خودمان را از آنچه که اکنون در آن قرار داریم، بهتر کنیم.

خیلی از افراد، به خاطر ترسی که از شکست دارند هیچوقت اقدام به مهاجرت نمی‌کنند. آنها می‌ترسند که رضایت بعد از مهاجرت را تجربه نکنند و به رفاه و آسایشی که در نظر دارند نرسند. اگر با آگاهی کامل اقدام به مهاجرت کنیم، هرگز با شکست مواجه نمی‌شویم. به فاکتورهای موثر در رفاه اجتماعی اگر نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که یکی از اصلی‌ترین فاکتورها داشتن شرایط شغلی مناسب است. کسی که شرایط شغلی ایده‌آل و باثباتی داشته باشد، قطعا می‌تواند رفاه زندگی را نیز تجربه کند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دلتان می‌خواهد برای طولانی مدت در کشور کانادا اقامت کنید و طی این مدت خیالتان از لحاظ داشتن درآمد کافی و رفاه زندگی بالا راحت باشد، بهتر است روی ویزای کاری کانادا حساب ویژه‌ای باز کنید. با داشتن این ویزا می‌توانید از همان ابتدای ورود به کانادا، یک زندگی عادی و بدون دغدغه را تجربه کنید.

از جمله مزایای ویزای کاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استقبال کشور کانادا از درخواست شما در صورت داشتن شرایط ویزای کار کانادا
  • دریافت اقامت موقت و تبدیل آن به اقامت دائم در آینده
  • امکان همراهی خانواده
  • نداشتن نگرانی از بابت درآمد
  • نداشتن چالش برای پرداخت هزینه‌های زندگی در بدو ورود
  • برخورداری از جایگاه اجتماعی مناسب
  • حضور در اجتماع و گسترش ارتباطات

به طور کلی اگر شما برنامه‌ای برای ادامه تحصیل ندارید و نمی‌خواهید از طریق ویزای تحصیلی اقدام به مهاجرت کنید، ویزای کاری بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید. با استفاده از این ویزا، بسیاری از انتظاراتی که از مهاجرت دارید برآورده خواهد شد.

آیا برای گرفتن ویزای کار کانادا محدودیت وجود دارد؟

بله مسلما. ویزاهای کاری متنوع‌اند و برای گرفتن ویزای کاری روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده. هر کدام از این روش‌ها شرایط خاص خودشان را دارند. ممکن است در دریافت ویزای اسکیل ورکر محدودیت داشته باشید ولی به راحتی بتوانید از طریق برنامه‌ استانی ویزای کاری خود را اخذ کنید.

خیلی از افراد مسیری را برای گرفتن نوعی از ویزای کاری طی می‌کنند و درست در قدم‌های پایانی متوجه محدودیت‌هایی جزئی می‌شوند که موجب رد درخواست آنها شده است.

به طور کلی ویزای کاری کانادا به چند دسته تقسیم می‌شود:

  • برنامه مهاجرت استانی: بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت فدرال: اسکیل ورکر، اسکیل ترید، جاب آفر
  • مجوز کار بعد از تحصیل

عاقلانه‌ترین کار این است که تمامی شرایط روش‌های مختلف مهاجرت از طریق ویزای کاری را مطالعه کنید و با شرایط خودتان تطبیق دهید. مسلما، روشی هست که محدودیتی برای شما ایجاد نکند و سنگ جلوی پای شما نیاندازد.

آیا از شرایط ویزای کار کانادا آگاهی دارید؟

شرایط ویزای کار کانادا

شرایط ویزای کار کانادا شامل یک سری شرایط عمومی و یک سری شرایط اختصاصی است. شرایط عمومی موارد مختلفی را در برمی‌گیرد:

  • پاسپورت که باید مدت‌دار و معتبر باشد.
  • سلامت جسمی
  • وضعیت سوءپیشینه
  • سرمایه مالی که به میزن حداقل سرمایه کافی برای اقامت کانادا است.
  • مدرک زبان دارای اعتبار به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • سن که مطابق نوع ویزا مشخص می‌شود
  • سابقه کاری که مطابق نوع ویزا مشخص می‌شود.

با توجه به نوع ویزای کاری ممکن است با شرایط خاصی مواجه شوید. البته جای نگرانی نیست. به طور کلی می‌توان گفت اگر شرایط عمومی فرد مناسب باشد و در حوزه کاری خود تخصص و مهارت داشته باشد، احتمال پذیرش او در روش‌های مختلف مهاجرت کاری کانادا امکان پذیر است.

چطور خود را برای مهاجرت از طریق ویزای کار آماده کنیم؟

به طور کلی فرایند مهاجرت فرایند طاقت‌فرسا و پیچیده‌ای است و بهتر است از یک مجموعه مطمئن برای مشاوره و همراهی کمک بخواهید.

سپس با توجه به شرایط ویزای کاری‌ای که برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید باید کار را شروع کنید. اگر سابقه کاری ندارید و به آن نیاز است باید دست به کار شوید و در محیطی معتبر شروع به کار کنید.

 اگر برای گرفتن ویزا مدرک زبان نیاز است و نمره‌ی خاصی مدنظر است، برای گرفتن آن تلاش کنید. اگر زبان انگلیسی بلد نباشید مسلما زمان زیادی نیاز دارید تا به آن مسلط شوید. کار امروز را به فردا پاس ندهید و همین امروز شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید.

کلام آخر

همانطور که خیلی از افراد مهاجرت را کاری ساده می‌انگارند و در نهایت با شکست مواجه می‌شوند، خیلی از افراد هم وجود دارند که به آن همانند غولی بزرگ نگاه می‌کنند. نگاه خود را معتدل کنید و واقع‌بینانه به فرایند مهاجرت بنگرید.

تلاش کنید سنگ‌های مسیرتان را شناسایی کنید و با موفقیت‌ آنها را کنار بزنید.

نظرات بینندگان