arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۰

سید حسن نصرالله: درباره اعزام سومین کشتی از ایران به بیروت به توافق رسیدیم / لبنان به بیش از سه نفت‌کش نیاز دارد؛ حقایق درباره این نفت‌کش ها بر ملا خواهد شد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بالاخره حقایق درباره نفت کشهای منتقل کننده نفت از ایران به لبنان بر ملا خواهد شد. با برادران ایرانی توافق کردیم که کشتی سوم هم بارگیری شود و ما نیاز داریم به کشتی های چهارم و پنجم که در ماههای سرد رنج مردم لبنان را کاهش دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسب چهارمین سالروز آزاد سازی اراضی لبنان از دست گروه‌های تکفیری تاکید کرد: داعش در صدد بود که بر همه سوریه سیطره یابد و لبنان نیز بخشی این نقشه آن‌ها بود.

سید حسن نصرالله امشب به مناسبت چهارمین سال آزاد سازی اراضی لبنان از لوث گروههای تروریستی تکفیری سخنرانی کرد. 

در 26 اوت سال 2017 (الجرود الشرقیة) اراضی لبنان با کمک مقاومت لبنان و ارتش این کشور به‌ صورت کامل از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی شد.

در لبنان از این رویداد به‌ عنوان «آزادسازی دوم» یاد می‌شود که پس از آزادسازی بخش عمده‌ای از این کشور از اشغال رژیم صهیونیستی در سال 2000 رقم خورد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود به این مناسبت گفت که پیروزی‌ای که ما محقق کردیم مجانی نبوده بلکه با فداکاری‌ها، صبر و مقاومت حاصل شد.

داعش در صدد کنترل بر کل اراضی سوریه بود

وی تاکید کرد که پیروزی در جرود عرصال در چهار سال پیش بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه و بخشی از نقشه خطرناک از پیش آماده شده برای منطقه بود. داعش در صدد بود که بر همه سوریه سیطره یابد و لبنان نیز بخشی این نقشه آن‌ها بود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که داعش قصد داشت «قلمون» را نابوده کرده و اگر به این هدف خود دست پیدا می کرد، نبرد با این گروه تروریستی سخت‌تر می شد.

حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای از داعش

سید حسن نصرالله گفت که داعش حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای داشت و تسهیلات زیادی بر این گروه تروریستی در نظر گرفته شده بود و هزاران فرد مسلح به این منطقه کشانده شد و رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ و سایر مسئولان ارشد این کشور بارها گفتند که داعش ساخته دولت اوباما و هیلاری کلینتون است.

وی ادامه داد: «داعش تهدیدی همیشگی برای جرود و بقاع (شرق لبنان) و بیروت بود و حتی برای ارتش لبنان نیز تهدید بود و این مسئله در ویدیوهای آن‌‌ها ضبط شده است».

تهدید سفارت آمریکا علیه دولت لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که دولت در آن برهه از ارائه ابتکار عمل برای مقابله با تروریست‌ها و دفاع از شهرک‌ها و روستاها در برابر داعش عاجز بود.

سید حسن نصرالله گفت که سفارت آمریکا در این موقع مانع از این می‌شد که دولت لبنان با داعش به مقابله برخیزد و تهدید کرد که اگر این کار را بکند، کمک به ارتش را متوقف خواهد کرد.

«میشل عون» به فشارهای آمریکا تن نداد

وی گفت که میشل عون، رئیس جمهور لبنان به این فشارهای آمریکا تن نداد و هنگامی که حزب الله وارد نبرد با تروریسم شد، اراده و خواسته مردم و اهالی جرود چه مسلمان و چه مسیحی را اجابت کرد.

وی در باره چرایی ورود مقاومت به این نبرد گفت که حزب الله هنگامی در این نبرد مداخله کرد که دولت مسئولیت آزادسازی اراضی و دفاع از مردم را رها کرد.

ایران در نبرد علیه داعش در کنار ارتش لبنان و مقاومت ایستاد

سید حسن نصرالله گفت که ایران در این نبرد در کنار لبنان، ارتش لبنان و مقاومت ایستاد در حالی که آمریکا به دنبال ایجاد و تقویت داعش و سنگ اندازی در نبرد با تروریسم بود.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه نیروهای مقاومت فداکاری زیادی در نبرد آزادسازی جرود عرسال از خود نشان دادند، اظهار داشت که این پیروزی و آزادسازی نتیجه فداکاریهای طی سال‌ها گذشته بود که ارتش‌های سوریه و لبنان و اهالی این دو کشور از خود نشان داد.

معادله ارتش، ملت و مقاومت آزادسازی جرود عرسال را رقم زد

وی گفت «نبرد ما در کنار لبنان یا سوریه علیه تروریسم به لطف ایران بود و نبرد جرود عرسال تجربه جدیدی بود که معادله ارتش، ملت و مقاومت را رقم زد».

دبیرکل حزب الله لبنان درباره نتایج این نبرد گفت که هدف مقاومت در این نبرد، حمایت از لبنان و آزادسازی اراضی از دست تروریست‌ها و مقابله با مهاجمان بود و ما با معادله سه‌گانه مذکور به این پیروزی نائل شدیم و در مقدمه این پیروزی، سلاح مقاومت بود که برخی به دنبال این بودند که مقاومت را خلع سلاح کند.

هشدار نصرالله به تروریست‌ها: «برگردید ما هم بازهم خواهیم گشت»

سید حسن نصرالله در ادامه تروریست‌ها و تکفیری‌ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: «همانگونه که به دشمن صهیونیستی گفتیم اگر برگردید ما هم برخواهیم گشت، به ‌‌آن‌ها نیز می‌گوییم که اگر دوباره برگردید ما نیز باز خواهیم گشتم» (اشاره به آیه‌ای هشت سوره اسراء است که در آن خداوند به بنی اسرائیل درباره تمرد و طغیان دوباره هشدار شدید می‌دهد).

آمریکا سران داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کرد

سید حسن نصرالله از شکست نقشه‌ای که برای منطقه در نظر گرفته شوده بود، خبر داد و گفت که امروز آنچه ما در افغانستان شاهد آن هستیم صحنه‌ای کامل از شکست کامل آمریکاست.

وی تجربه افغانستان را سقوط اخلاقی پر سر وصدایی دانست که این مسئله در نحوه تعامل آمریکایی‌ها با کسانی که در فرودگاه کابل به دنبال فرار از لبنان بودند، منعکس شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که هواپیماها و بالگردهای آمریکا بودند که سرکرده‌های داعش و نیروهای کادر این گروه تروریستی را از سوریه به افغانستان منتقل کردند و آمریکا درصدد است که همه کشورهای همجوار با افغانستان را ترسانده و در شوک فرو ببرد.

سید حسن نصرالله گفت که داعش آلت و ابزار دست آمریکاست و تجربه افغانستان باید درسی برای همه کشورها باشد و اروپایی‌ها خودشان اعتراف کردند که ایالات متحده آمریکا در مسئله خروج از افغانستان با آن‌ها مشورت نکرده است.

وی ادامه داد: «کسانی که بر روی ایالات متحده آمریکا حساب باز کرده‌اند، باید از نحوه رفتار این کشور با متحدانش در افغانستان درس عبرت بگیرند».

قانون سزار آمریکا علیه سوریه همه درها را بر روی لبنانی‌ بست

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به تحولات لبنان پرداخت و گفت که این کشور در محاصره بزرگی قرار گرفته و قانون سزار (تحریم‌‌های آمریکا) صرفا سوریه را هدف قرار نداد و محاصره نکرد بلکه لبنان را نیز در محاصره اقتصادی قرار داد.

وی ادامه داد: «قانون سزار آمریکا همه درها را بر روی لبنانی‌هایی که به دنبال سرمایه گذاری در سوریه بودند، بست و با هر گونه تسهیلاتی که می‌شد با آن اقتصاد لبنان را احیا کرد مانند مسئله برق، ممانعت شد.

سید حسن نصرالله گفت که اگر این ممانعت و وتوهای آمریکایی‌ها نبود ما می‌توانستیم بخش برق و گاز در لبنان را احیاء کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان آمریکایی‌ها را خطاب قرار داد و گفت: «اگر مردم لبنان برای شما مهم بود، لبنان را از تحریم‌هایتان استثنا و تهدیدهایتان را متوقف می‌کردید».

درباره اعزام سومین کشتی از ایران به بیروت به توافق رسیدیم

دبیرکل حزب الله در مورد برخی بهانه تراشی‌‌ها برای واردات سوخت از ایران گفت که «این کشور صادرات نفت به افغانستان را بنا به درخواست طالبان از سر گرفت، این یعنی که آمریکا قبلا به دولت افغانستان اجازه می‌داد تا نفت ایران را بخرد».

وی گفت: بالاخره حقایق درباره نفت کشهای منتقل کننده نفت از ایران به لبنان بر ملا خواهد شد. با برادران ایرانی توافق کردیم که کشتی سوم هم بارگیری شود و ما نیاز داریم به کشتی های چهارم و پنجم که در ماههای سرد رنج مردم لبنان را کاهش دهیم.

انتقاد از نحوه رسیدگی به پرونده بندر بیروت

دبیرکل حزب الله در باره پرونده بندر بیروت نیز با انتقاد از نحوه رسیدگی به این پرونده، گفت که نحوه اداره این پرونده مبتنی بر پارتی بازی و حمله به این و آن و سیاسی‌کاری است.

امام موسی صدر جلوی فتنه انگیزی در لبنان را گرفت

دبیرکل حزب الله لبنان به سالروز ربوده شدن امام موسی صدر اشاره کرد و گفت که مقاومتی که امروز به برکت او سرپا ایستاده، در منظومه فکری او به قدس اشغالی نظر داشت.

سید حسن نصرالله گفت که ربوده شدن امام موسی صدر و همراهان او نه تنها برای لبنان بلکه برای کل منطقه خسران بود و او تلاش کرد تا خون لبنانی‌ها را حفظ کند و مانع از فتنه و تخریب لبنان شود. 

وی گفت که «هدف قرار دادن امام موسی صدر، حمله به مقاومت و هدف قرار دادن تلاش برای آزادسازی قدس بود و حضور او در گسترده منطقه بود».

سید حسن نصرالله در پایان گفت که «ما راه امام موسی صدر را ادامه خواهیم داد و اهداف او را محقق خواهیم کرد و نام و یاد او تا زمان بازگشتش، با قدرت در عقل، عمل، شعار و اقدامات ما زنده باقی خواهد ماند».

 

نظرات بینندگان