arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

فشار خزانه داری آمریکا بر صرافی های رمزارز

طبق گزارش منتشرشده در Roll Call و به نقل از یکی از مقامات آمریکایی، دولت جو بایدن در صدد اجرای الزامات ارائه گزارش جدیدی در لایحه تلفیق بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری است. در این ماده از لایحه زیرساختی، شرکت‌های رمز ارز آمریکایی به ویژه صرافی‌های ارز دیجیتال مجبور به ارائه گزارش و اطلاعات درباره کاربران غیر آمریکایی خواهند شد. این اطلاعات را می‌توان با سایر کشورها تبادل کرد تا از پرداخت مالیات توسط کاربران اطمینان حاصل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه اینترنتی فراز نوشت: جنجال بزرگ ماه جاری پیرامون قانون مالیات بر رمزارزها را به یاد می‌آورید که در لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری مجلس سنای آمریکا قرار داشت؟ اکنون خزانه‌داری آمریکا قصد دارد شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز را مجبور به ارائه اطلاعات بیشتری کند.

طبق گزارش منتشرشده در Roll Call و به نقل از یکی از مقامات آمریکایی، دولت جو بایدن در صدد اجرای الزامات ارائه گزارش جدیدی در لایحه تلفیق بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری است. در این ماده از لایحه زیرساختی، شرکت‌های رمز ارز آمریکایی به ویژه صرافی‌های ارز دیجیتال مجبور به ارائه گزارش و اطلاعات دربارهکاربران غیر آمریکایی خواهند شد. این اطلاعات را می‌توان با سایر کشورها تبادل کرد تا از پرداخت مالیات توسط کاربران اطمینان حاصل شود.

 

البته هیچکدام از این موارد در بسته اقتصادی که در حال حاضر تصویب شده است وجود ندارد. تصویب این ماده به رای تمام ۵۰نماینده دموکرات نیاز دارد. لایحه بودجه ۳.۵ تریلیون دلاری شامل هزینه‌های مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و کاهش خشکسالی، افزایش توان خرید مسکن و انرژی پاک است. این لایحه توسط مجلس سنا و حزب دموکرات به حزب مخالف جمهوری‌خواهان تحمیل شده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا به تبادل اطلاعات با سایر کشورها به عنوان روشی برای مجاب کردن پرداخت مالیات توسط دارندگان رمز ارزها اشاره کرده بود. این وزارت‌خانه معتقد است این افراد در پوشش صرافی‌ها و کیف پول‌ها در حال انجام بازی‌های چند میلیارد دلاری هستند. به منظور مقابله با این موضوع، آمریکا به اطلاعات سایر کشورها نیاز دارد و برای دستیابی به این اطلاعات، باید اطلاعات معاملاتی کشور خود را به دست آورد.

 

در ماه جاری، کوین سنتر و اتحادیه بلاکچین به مخالفت با بسته اقتصادی زیرساختی یک تریلیون دلاری پرداختند که در ماه سپتامبر به رای‌گیری گذاشته می‌شود. این لایحه شامل ماده‌ای است که افراد حاضر در عرضه رمزارزها را کارگزاری می‌خواند و آنها را ملزم ارائه اطلاعات مالیاتی خود به IRS می‌کند.

 

اگرچه هدف این ماده، جبران ۲۸ میلیارد دلار از بودجه لایحه زیرساختی بود، اما مخالفان آن اذعان داشته‌اند که شیوه بیان این لایحه بسیار کلی است و ممکن است ماینرها و تاییدکنندگان را ملزم به جمع‌آوری اسم و آدرس افرادی کند که تراکنش آنها را پردازش می‌کنند. بدون شک این موضوع تقریبا غیرممکن است و این صنعت را وارد بحران جدی خواهد کرد.

 

تلاش صنعت رمز ارزها برای اصلاح این لایحه بی‌نتیجه ماند و مجلس سنا نیز رویه‌ای تایید کرد که به موجب آن، اطمینان حاصل می‌شودکه این لایحه به هیچ‌وجه تغییر نکند.

 

در عین حال، اگر گزارش Roll Call دقیق و معتبر باشد و کابینه بایدن، دموکرات‌های کنگره را قانع کند که موارد بیشتری مرتبط بارمزارزها را در لایحه دیگری قرار دهد، طرفداران حوزه ارزهای دیجیتال فارغ از خطرات موجود، بسیار عصبانی خواهند شد.جری بریتو مدیر اجرایی کوین سنتر در توییتر نوشته است: ما به قانون ارائه گزارش مالیاتی مرتبط با رمزارزها اعتراض نمی‌کنیم. ما به الحاقیه لحظه آخری این لایحه که خارج از روال و بدون نظر عموم مردم به تصویب دو فوریتی رسیده است اعتراض داریم.

نظرات بینندگان