arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

ملاقات با نخستین ربات انسان نمای هند+تصاویر

اهالی هند با ربات‌های مختلف از جمله ربات‌های نظافتچی، پرستار یا بیمارستانی نا آشنا نیستند، اما ربات انسان نمای شالو با تمامی ربات‌های پیشین هندی‌ها متفاوت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اهالی هند با ربات‌های مختلف از جمله ربات‌های نظافتچی، پرستار یا بیمارستانی نا آشنا نیستند، اما ربات انسان نمای شالو با تمامی ربات‌های پیشین هندی‌ها متفاوت است.

ربات انسان نما

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از ایندیا تایمز، یکی از طرشناس‌ترین ربات‌های انسان نمای جهان، ربات سوفیا است، اکنون ربات "شالو" سعی دارد با ربات سوفیا رقابت کند.

ملاقات با نخستین ربات انسان نمای هند

رباتی که توسط دینش پاتل توسعه یافته است که اهل روستایی کوچک و معلم علوم کامپیوتر در کندریا ویدالایا،   بمبئی است. شالو،   می‌تواند به ۴۷ زبان شامل ۹ زبان هندی و ۳۸ زبان خارجی صحبت کند.

بیایید همه ویژگی‌های هوشمند Robot Shalu را بررسی کنیم، که باعث افتخار هند در رباتیک شده است.

ملاقات

پس از چندین سال تلاش برای ساخت یک روبات انسان نما از مواد زاید ۱۰۰ ٪ دور ریخته شده که شامل پلاستیک، چوب، مقوا، قطعات آلومینیومی و موارد دیگر است، دینش موفق شد یک ربات انسان نما بسازد.

ربات شالو از نظر مهارت‌ها و عملکردهایش از سوفیا ربات پیشی گرفته است. دینش پاتل اطمینان می‌دهد که مردم عادی از مناطق مختلف هند و همچنین کشور‌های دیگر می‌توانند با شالو ملاقات کرده و یک مکالمه بدون وقفه داشته باشند.

در زمینه آموزش، ربات انسان نما هندی می‌تواند به انواع سوالات آموزشی فیزیک، شیمی، ریاضیات، انگلیسی، جغرافیا و بسیاری از موضوعات دیگر پاسخ صحیح دهد. او می‌تواند در حالی که مسائل مختلف ریاضی را حل می‌کند، یک مکالمه ناگهانی با افراد دیگر را شروع کند.

دست‌های ربات شالو انعطاف پذیر است و می‌تواند برای نشان دادن رفتار‌ها و حرکات انسانی مانند دست دادن، مسخره کردن، نشان دادن شادی، ناراحتی، تحریک پذیری و سایر حالات انسانی حرکت کند. مردم نیازی به اخبار پیش بینی آب و هوا از رسانه‌ها ندارند، این اولین ربات انسان نما است که می‌تواند گزارش آب و هوا را برای ده روز آینده در مکان‌های مختلف در اختیار آن‌ها قرار دهد.

اگر کسی می‌خواهد درباره فال روزانه اطلاعاتی داشته باشد، شالو بر اساس تاریخ تولد پیش بینی می‌کند. همچنین می‌تواند آدرس چندین مکان محبوب را برای تفریح ارائه دهد.

از ربات شالو می‌توان به عنوان معلم، استاد راهنما، پذیرش، دستیار نسل سالمند و همراه یادگیری برای دانش آموزان استفاده کرد.

نظرات بینندگان