arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

ترکیه در سه ماهه دوم سال به دومین کشور در رشد سریع اقتصادی جهان تبدیل شد

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد با ثبت ۲۱.۷ درصد رشد در سه ماهه دوم سال به مقام دومین کشور از نظر رشد سریع اقتصادی در جهان دست یافتیم. وی ضمن اشاره به اینکه با تاثیر موفقیت در صادرات، کسری حساب جاری ما همچنان کاهش می‌یابد و به زیر ۳۰ میلیارد دلار رسید، تاکید کرد: به این ترتیب اشتغال به بالاترین سطح خود در ۳۵ ماه گذشته رسید. همچنین مرکز آمار ترکیه میزان رشد اقتصادی کشور طی 3 ماهه اول سال جاری را از 7 درصد به‌ 7.2 درصد به روزرسانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آناتولی: رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد با ثبت 21.7 درصد رشد در سه ماهه دوم سال به مقام دومین کشور از نظر رشد سریع اقتصادی در جهان دست یافتیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان افسری که از سوی ژاندارمری و گارد ساحلی برگزار شد، شرکت کرد.

وی در این مراسم به یکایک 462 افسر از جمله 45 افسر زن و همچنین2751 افسر درجه دار، از جمله 263 افسر زن که آموزش خود را با موفقیت در آکادمی به پایان رساندند، تبریک گفت.

اردوغان در ادامه تاکید کرد: رشد سه ماه دوم امسال که امروز اعلام شد، بار دیگر پویایی، قدرت تولید و انعطاف پذیری اقتصاد ترکیه را ثابت کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه با تاثیر موفقیت در صادرات، کسری حساب جاری ما همچنان کاهش می‌یابد و به زیر 30 میلیارد دلار رسید، تاکید کرد: به این ترتیب اشتغال به بالاترین سطح خود در 35 ماه گذشته رسید.

اردوغان در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد ترکیه در سه ماهه دوم رشد 21.7 درصدی را تجربه کرد، این رقم، ترکیه را به دومین کشور از نظر رشد سریع اقتصادی در جهان تبدیل کرد.

براساس داده‌های مرکز آمار ترکیه، تولید ناخالص داخلی کشور به‌عنوان شاخص حجم زنجیره‌ای طی 3 ماهه دوم سال جاری در قیاس با دوره مشابه سال قبل 21.7 درصد افزایش یافت.

پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی ترکیه با توجه به قیمت فعلی و روش تولید طی این بازه زمانی با 52.4 درصد افزایش به 1 تریلیون و 581 میلیارد و 120 میلیون لیر رسید.

ارزش تولید ناخالص داخلی در این دوره با قیمت‌های فعلی و براساس دلار آمریکا 188 میلیارد و 566 میلیون دلار رقم خورد.

در همین حال، بالاترین میزان رشد اقتصادی از سال 1999 تاکنون در سری جدید حاصل شده است.

مرکز آمار ترکیه میزان رشد اقتصادی کشور طی 3 ماهه اول سال جاری را از 7 درصد به‌ 7.2 درصد به روزرسانی کرد.

نظرات بینندگان