arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

قیمت پرواز‌های اربعین در برخی مسیر‌ها تغییر کرد/مشهد–نجف–مشهد ۶ میلیون تومان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طبق آخرین توافقات قیمت پرواز تهران ـ نجف ـ تهران برای ایام اربعین ۵ میلیون تومان و قیمت مشهد ـ نجف ـ مشهد ۶ میلیون تومان تعیین شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: مقصود اسعدی‌سامانی اظهار داشت: بر اساس آخرین توافق بین سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی مقرر شد قیمت بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران 5 میلیون تومان باشد و قیمت بلیت یک طرفه این مسیر 3.2 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

وی افزود: همچنین در مسیر مشهد ـ نجف ـ مشهد قیمت بلیت 6 میلیون تومان و در مسیر یک طرفه مشهد تا نجف و یا بالعکس 4 میلیون تومان قیمت بلیت تعیین شد.

وی اظهار کرد: از فرودگاه‌های کرمان، زاهدان و یزد به نجف و سپس برگشت قیمت بلیت پروازها 6 میلیون تومان است و در بقیه فرودگاه‌ها قیمت بلیت در مسیر رفت و برگشت 5 میلیون تومان تعیین شده است.

وی تأکید کرد: این نرخ‌ها فقط مربوط به پروازها در ایام اربعین از 28 شهریور تا 10 مهر 1400 است و نرخ‌های بلیت پیش و بعد از این بازه زمانی تابع عرضه و تقاضا است.

* صدور 550 مجوز پروازهای اربعین برای شرکت‌های ایرانی

اسعدی‌سامانی گفت: تا کنون 550 مجوز پروازهای اربعین برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 142 مجوز پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی عراقی صادر شده است.

* مشکل ایران‌ایر برای پروازهای اربعین رفع شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که هما به دلیل بدهی به فرودگاه نجف مشکلی برای پروازهای اربعین ندارد گفت:‌طی رایزنی‌های انجام شده مقرر شد ایران‌ایر با وجود بدهی پروازهای اربعین را انجام دهد.

* حضور 12 شرکت هواپیمایی در پروازهای اربعین

وی با تأکید بر اینکه نرخ‌های تعیین شده مربوط به صندلی‌های اکونومی است و قیمت صندلی‌های تجاری تابع عرضه و تقاضا و آزاد است گفت: 12 شرکت هواپیمایی در پروازهای اربعین امسال مشارکت می‌کنند.

* ضرورت اخذ ویزای عراق قبل از تهیه بلیت

اسعدی سامانی تأکید کرد: مسافران دقت کنند حتماً ویزای عراق را قبل از تهیه بلیت هواپیما اخذ کنند در غیر اینصورت شرکت هواپیمایی امکان جابه‌جایی آنها را ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همچنین تزریق دو دز واکسن، تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت و ثبت‌نام در سامانه سماح از دیگر الزامات است.

نظرات بینندگان