arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

شمار ترخیص شدگان مبتلا به کرونا از بستری شدگان پیشی گرفت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه شمار ترخیص شدگان مبتلا به کرونا از بستری شدگان پیشی گرفته است، اعلام کرد: فعالیت ۱۲ مرکز واکسیناسیون در استان بصورت شبانه روزی است و در روزهای آینده تعداد دیگری از مراکز واکسیناسیون به ویژه در تهران شبانه روزی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه شمار ترخیص شدگان مبتلا به کرونا از بستری شدگان پیشی گرفته است، اعلام کرد: فعالیت ۱۲ مرکز واکسیناسیون در استان بصورت شبانه روزی است و در روزهای آینده تعداد دیگری از مراکز واکسیناسیون به ویژه در تهران شبانه روزی می شود.

 علیرضا زالی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: هم اکنون شاهد رشد بسیار خوبی در امر واکسیناسیون هستیم و رکورد زنی‌های متوالی نشان دهنده عزم خوبی است که به وجود آمده است.

وی افزود: در این مسیر بسیج هم در راستای افزایش شیفت‌های واکسیناسیون عملکرد خوبی و با تلاش های شبانه روزی به مدد کادر درمانی آمده است.

زالی در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون در تهران نیز گفت: تا صبح امروز ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند و تا انتهای این هفته واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اند پایان خواهد یافت.

دانش آموزان واکسینه می شوند

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: بزودی یک شیوه نامه ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان نیز بزودی واکسینه خواهند شد.

به گفته زالی، تاکنون واکسیناسیون اساتید دانشگاه ها، معلمان، دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است و بزودی طرح واکسیناسیون دانش آموزان نیز با ابلاغ وزارت بهداشت انجام می شود.

آمارها رو به کاهش است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران درباره آخرین وضعیت میزان مبتلایان، بستری ها و فوتی ها نیز گفت: آمارها به شدت رو به کاهش است و تعداد کل بستری‌های روز گذشته به زیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید و همچنین تعداد مراجعین سرپایی به زیر ۱۸ هزار نفر و تعداد ترخیص‌ها به یک هزار و ۲۲۶ نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: موارد جدید هم یک هزار و ۲۰۰ مورد بوده، تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است، ۱۸۳ نفر از موارد جدید روز گذشته نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند و در مجموع تعداد فوتی‌ها نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی در هفت استان کشور در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثر بخشی این واکسن برای گروه‌های زیر ۱۸ سال است.

به گفته وی، واکسن نورا نیز که در مجموعه بقیه الله تهران تولید شده هم برای این گروه سنی مناسب است، در واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثر بخشی را برای زیر ۱۸ سال دارد.

ایرنا

نظرات بینندگان