arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

۵۵۳ کیلوگرم مواد مخدر در ۲ عملیات جداگانه در کرمان کشف شد

ماموران پلیس کرمان در ۲ عملیات جداگانه ۵۵۳ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر را در این استان کشف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ماموران پلیس کرمان در ۲ عملیات جداگانه ۵۵۳ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر را در این استان کشف کردند.

به گزارش  به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۳۰۶ کیلو و۸۵۰ گرم مواد مخدر، دستگیری ۲ متهم و توقیف ۲ خودرو در عملیات یگان تکاوری ۱۱۶ کهنوج و ۱۱۴ بم خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ کهنوج با همکاری یگان تکاوری ۱۱۴ بم و پاسگاه انتظامی دلفارد هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور دهبکری - جیرفت به ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و تیبا، مشکوک شدند و دستور ایست صادر کردند.

وی ادامه داد: راننده این خودروها به محض دیدن مأموران پلیس اقدام به فرار کردند که پس از مسافتی تعقیب و گریز و با رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک چند تیر به سمت لاستیک، خودروها متوقف، ۲ متهم دستگیر و در بازرسی از آنها ۳۰۶ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر شامل ۱۹۶ کیلو و ۶۵۰ گرم حشیش و ۱۱۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به توقیف ۲ دستگاه خودرو در این عملیات گفت: ماموران یگان تکاوری استان کرمان در مناطق سخت گذر و بیابانی بنا به وظایف ذاتی خود و با اشرافیت اطلاعاتی با پدیده شوم موادمخدر مبارزه می کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز از کشف ۲۴۷ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک با همکاری اطلاعاتی پلیس استان البرز خبر داد.

سرهنگ علیرضا سوری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل مقادیری مواد مخدر از محورهای استان کرمان و انتقال آن به مرکز کشور مطلع و موضوع را به این پلیس اطلاع دادند.

وی افزود: در این رابطه ماموران این پلیس با تکمیل اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های متوالی در محورهای مورد نظر در نهایت در محور کرمان-رفسنجان به یک خودرو سمند مشکوک و دستور ایست دادند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه راننده این خودرو به محض رویت پلیس با سرعت زیاد و با انجام حرکات خطرساز قصد فرار داشت، افزود: ماموران پس از تعقیب و گریز و با رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک دقیق به لاستیک خودرو مذکور، موفق به توقیف آن، دستگیری یک متهم و کشف ۲۴۶ کیلو و ۴۵۰ تریاک شدند.

وی در ادامه بیان کرد: با اقدامات فنی ماموران و ردگیری های پلیسی، منزلی در شهر کرمان که برای دپو و انتقال مواد مخدر مورد استفاده قرار می گرفت نیز شناسایی و در بازرسی از آن محل نیز یک کیلوگرم تریاک کشف و یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ سوری در پایان ضمن اشاره به اینکه در مجموع این عملیات ۲۴۷ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک کشف و ۲ متهم دستگیر شدند خاطر نشان کرد: : پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت و ارتقاء احساس امنیت شهروندان تلاش می کند و لازم است شهروندان جهت امنیت پایدار، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

نظرات بینندگان