arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

طالبان در واکنش به کشتار گسترده زنان و مردان در پنجشیر: هیچ غیرنظامی را نکشتیم / این اخبار "تبلیغات علیه طالبان" است

بلال کریمی، یکی از مقامات ارشد طالبان در مصاحبه ای با تلویزیون انگلیسی زبان چین (CGTN) گفت که طالبان هیچ غیرنظامی را در ولایت پنجشیر نکشته و چنین ادعاهایی صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بلال کریمی، یکی از مقامات ارشد طالبان در مصاحبه ای با تلویزیون انگلیسی زبان چین (CGTN) گفت که طالبان هیچ غیرنظامی را در ولایت پنجشیر نکشته و چنین ادعاهایی صحت ندارد.

کریمی روز چهارشنبه در مطاحبه ای اختصاصی به سی جی تی ان افزود: گزارشاتی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود بی اساس و "تبلیغات علیه طالبان" است.

پیش از این معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان مدعی شده بود که گروه طالبان در پنجشیر مرتکب کشتار گسترده زنان و مردان شده و آن را جنایت ضد بشری توصیف کرده است.

محمدیونس قانونی در گفت و گو با رسانه‌ها ادعا کرده بود که طالبان حقوق انسانی را نقض کرده و در دره های پنجشیر نظامیان خود را جابجا کرده و به انتقام گیری و نقض حقوق بشر اقدام کرده اند.

خبرنگاران فرصت رسیدن به پنجشیر را ندارند و عدم دسترسی به اینترنت و منطقه امکان تائید هرگونه ادعا از دو طرف را ناممکن ساخته است و طی چند روز گذشته دولت جدید طالبان تظاهرات و اعتراضات مدنی را نیز غیر قانونی اعلام کرده و هشدار داده است که با خاطی ها برخورد خواهند کرد و این هشدار باعث شده است که اعتراضات روزهای گذشته نیز کاهش یابد.

به گفته قانونی، مواد غذایی و دارو به منطقه پنجشیر نمی رسد و تعدادی مردم از پنجشیر در حال مهاجرت هستند زیرا آنها تسلط طالبان را نمی پذیرند و به دره های جانبی می روند و پنجشیر بصورت کامل بعنوان یک سنگر در اختیار نیروهای احمد مسعود قرار خواهد گرفت.

قانونی می گوید که جنگ پایان نخواهد یافت و سلسله مقاومت ادامه می یابد و مردم افغانستان با تحولاتی بزرگ شده اند که طالبان و اندیشه های آنها را نمی پذیرند.

وی اعلام کرد که تمام سیاستمداران افغانستان هفته آینده با استفاده از قانون اساسی حرکت بزرگ و قانونی را آغاز خواهند کرد و افزاید که طالبان قدرت را غصب کرده و آغاز سناریوی جدید را خبر می دهد.

قانونی گفت که از حقوق آزادی مردم، زنان، حقوق بشر و ارزش‌ها دفاع می کنند و جامعه جهانی هم این گروه را برسمیت نمی شناسند.



نظرات بینندگان