arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

رئیسی جهت شرکت در اجلاس شانگهای به تاجیکستان سفر می کند

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه سفر می‌کند. رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس، دیدارهای دوجانبه ای نیز با سران و روسای هیات‌های حاضر در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان و برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به دوشنبه سفر می‌کند

حجت الاسلام رئیسی در اولین سفرخارجی خود در جایگاه ریاست جمهوری، به دعوت رسمی «امام علی رحمان» همتای تاجیک خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به این کشور سفر می کند.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس، دیدارهای دوجانبه ای نیز با سران و روسای هیات‌های حاضر در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای خواهد داشت. رییس جمهور را در این سفر هیاتی بلند پایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان همراهی می کند.

دکتر رئیسی همچنین پس از اجلاس شانگهای به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان، دیدار ۲جانبه ای نیز از این کشور خواهد داشت.

سازمان همکاری شانگهای سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی و همکاری فزاینده اقتصادی ایجاد شد و جمهوری اسلامی ایران تاکنون یکی از اعضای ناظر آن بوده است.

نظرات بینندگان