arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

افزایش سقف تسهیلات اوراق مسکن؛ وام خرید مسکن برای زوجین تهرانی ۴۸۰ میلیون تومان شد

سقف وام اوراق حق تقدم مسکن به علاوه وام جعاله برای زوجین در شهر تهران ۴۸۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و برای شهر‌های تا جمعیت ۲۰۰ هزار نفر به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سقف وام اوراق حق تقدم مسکن به علاوه وام جعاله برای زوجین در شهر تهران 480 میلیون تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 400 میلیون تومان و برای شهرهای تا جمعیت 200 هزار نفر به 240 میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی طی مکاتبه‌ای با بانک مسکن،‌ افزایش سقف‌های تسهیلات ساخت و خرید مسکن، از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به بانک مسکن ابلاغ کرد.

این بانک افزایش سقف های‌ تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را به موجب مصوبه یک‌هزار و سیصد و بیستمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 16‏‏‏‏ شهریور ماه 1400، به شرح زیر به بانک مسکن ابلاغ کرد:

1-سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شرح جدول زیر تعیین شد:

2-سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، مبلغ 800 میلیون ریال تعیین شد.

3-در جهت کمک به بازار ودیعه مسکن، پرداخت حداکثر 10 درصد از اوراق صادره مذکور برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با سقف‌های 500 ، 400 و 300 میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهرها مجاز است.

4- بانک مرکزی مجاز است سقف‌های انفرادی و سقف کلی اختصاصی به بازار ودیعه مسکن را متناسب با شرایط اقتصادی تعدیل کند.

نظرات بینندگان