arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

احتمال سفر پاپ فرانسیس به ایران

کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق قول داد در کمترین زمان ممکن به ایران سفر کند و احتمال داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز به ایران سفر کند.او علت دیدار کمتر مقام های واتیکان از جمهوری اسلامی ایران را محدودیت های موجود درباره شیوع کرونا دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «شارلی انویه تکیه» نماینده آشوریان و کلدانیان ایران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با پاتریارک «لوئیس روفائیل ساکو» کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق درباره سفر مقام های دینی کلیسا و نیز احتمال سفر پاپ به ایران گفت و گو و تبادل نظر کرد.

در دیدار امروز چهارشنبه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق با تاکید بر وضعیت و شرایط مطلوب هموطنان مسیحی در ایران تصریح کرد: ما افتخار می کنیم در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و انتظار ما از چهره های روحانی خود این است که با دیدار از همکیشان خود در کشور ایران، مایه دلگرمی آنها باشند.

کاردینال ساکو نیز در این دیدار خواستار ارتباط بیشتر و تعامل موثرتر مسیحیان ایران و عراق شد.

کاردینال کلیسای آشوری و کلدانی عراق قول داد در کمترین زمان ممکن به ایران سفر کند و احتمال داد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز به ایران سفر کند.

او علت دیدار کمتر مقام های واتیکان از جمهوری اسلامی ایران را محدودیت های موجود درباره شیوع کرونا دانست.

نظرات بینندگان