arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

ملا برادر در مصاحبه تصویری: خوب و سالم هستم؛ اختلاف هم نداریم

عبدالغنی برادر ، معاون نخست‌وزیر دولت طالبان در مصاحبه‌ای تصویری، گزارش‌ها مبنی بر صدمه دیدن وی در درگیری با جناح رقیب طالبان را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عبدالغنی برادر ، معاون نخست‌وزیر دولت طالبان در مصاحبه‌ای تصویری، گزارش‌ها مبنی بر صدمه دیدن وی در درگیری با جناح رقیب طالبان را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز، برادر در مصاحبه با تلویزیون دولتی که توسط دفتر سیاسی طالبان در دوحه در توییتر منتشر شد ، گفت: این درست نیست ؛ من خوب و سالم هستم. رسانه‌ها می‌گویند اختلافات داخلی وجود دارد. هیچ چیز بین ما وجود ندارد ، این درست نیست.

این کلیپ کوتاه نشان می دهد که او روی مبل کنار مصاحبه کننده با میکروفون تلویزیون دولتی RTA نشسته است و ظاهراً از روی کاغذ می‌خواند. او می‌گوید: هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

پیشتر ، یک مقام از کمیسیون فرهنگی طالبان در توییتر گفته بود که این مصاحبه در تلویزیون RTA برای رد "تبلیغات دشمن" نمایش داده می‌شود. طالبان در روزهای اخیر مکررا رد صدمه به برادر را اعلام کرده‌اند.

این اظهارات پس از چند روز شایعه مبنی بر درگیری طرفداران برادر با اعضای شبکه حقانی ، گروه وابسته به طالبان که در نزدیکی مرز با پاکستان مستقر هستند و عامل برخی از حملات انتحاری معرفی شده‌اند ، مطرح می شود.

برادر ، یکی از اعضای بنیانگذار طالبان و از زمانی که بعنوان رئیس احتمالی دولت طالبان اعلام شد، مدتی بود که در ملاء عام دیده نشده بود. وی در هیئت وزیرانی که روز یکشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کابل ملاقات کردند ، نبود.

در این کلیپ ، او گفت که در آن زمان ، در سفر بوده است و نتوانسته به موقع برگردد.

روز چهارشنبه ، انس حقانی ، برادر کوچکتر سراج الدین حقانی ، سرپرست موقت وزارت داخله طالبان ، نیز با انتشار بیانیه ای در توئیتر گزارش شکاف های داخلی در این جنبش را تکذیب کرد. این شایعات پس از حدس و گمان در مورد رقابت بین فرماندهان نظامی مانند حقانی و رهبران دفتر سیاسی در دوحه مانند برادر ، که تلاش های دیپلماتیک را برای دستیابی به توافق با ایالات متحده رهبری می کردند ، مطرح شده است.

نظرات بینندگان