arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

انصراف رسانه‌های کره شمالی از انتشار بیانیه تند خواهر اون

روزنامه اصلی کره‌شمالی با نام "رودونگ سینمون" و دیگر رسانه‌های این کشور که مخاطبان داخلی را هدف می‌گیرند، بیانیه خواهر کیم جونگ اون که به کره‌جنوبی نسبت به ایجاد بن‌بست در روابط بین دو کره هشدار داده بود، پوشش ندادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روزنامه اصلی کره‌شمالی با نام "رودونگ سینمون" و دیگر رسانه‌های این کشور که مخاطبان داخلی را هدف می‌گیرند، بیانیه خواهر کیم جونگ اون که به کره‌جنوبی نسبت به ایجاد بن‌بست در روابط بین دو کره هشدار داده بود، پوشش ندادند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، روز چهارشنبه کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای از صحبت‌های مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که آزمایشات تسلیحاتی پیونگ‌یانگ را "تحریک‌آمیز" خوانده و نسبت به ایجاد "بن‌بست کلی" در روابط بین کره هشدار داده بود، انتقاد کرد.

روزنامه "رودونگ سینمون" و شبکه دولتی "پخش مرکزی کره" امروز پنج‌شنبه فعلا بیانیه خواهر اون را پوشش نداده‌اند.

این بیانیه اندکی پس از آن منتشر کرد که رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی بر شلیک یک موشک بالستیک از روی یک زیردریایی بومی نظارت کرد و گفت که این آزمایش موفقیت‌آمیز نشان داده است که کشورش بازدارندگی کافی برای برخورد با تحریکات کره‌شمالی در هر زمانی را دارد.

خواهر کیم جونگ اون، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را فردی "بسیار نادان" برای تصدی این سمت دانست و هشدار داد که روابط دو کره در صورتی به بن‌بست کامل می‌رسد که مون جائه-این از "عمل خطا و آسیب‌ رساندن به شریک گفت‌وگو" حمایت کند.

با این حال کیم یو-جونگ تاکید کرد که بن‌بست در روابط بین دو کره چیزی نیست که مورد تمایل کره‌شمالی باشد. او پیشتر هم از رزمایش‌های سئول و واشنگتن انتقاد کرده بود که رسانه‌های کره‌شمالی از جمله روزنامه رودونگ سینمون و تلویزیون مرکزی کره که تحت کنترل دولت است، خبر آن را پوشش دادند.

 

نظرات بینندگان