arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

ادعای شورای همکاری خلیج فارس: جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی متعلق به امارات است

شورای همکاری خلیج فارس امروز (پنج شنبه) در پایان نشست خود در سطح وزرای خارجه با صدور بیانیه‌ای ضمن بیان ادعاهای گذشته خود علیه ایران، بار دیگر خواستار حضور اعضای این شورا در روند مذاکرات هسته‌ای شد.در این بیانیه بار دیگر ادعا شده است که جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی متعلق به امارات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: شورای همکاری خلیج فارس امروز (پنج شنبه) در پایان نشست خود در سطح وزرای خارجه با صدور بیانیه‌ای ضمن بیان ادعاهای گذشته خود علیه ایران، بار دیگر خواستار حضور اعضای این شورا در روند مذاکرات هسته‌ای شد.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه بار دیگر ادعا شده است که جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و بوموسی متعلق به امارات است.

اعضای شورا در بخش دیگر بیانیه خود به موضوع افغانستان پرداخته و از همه کشورها خواستند تا در امور داخلی این کشور دخالت نکنند. در این بیانیه تأکید شده است که خاک افغانستان نباید مورد بهره‌برداری تروریسم و یا قاچاق مواد مخدر قرار گیرد.

اعضای شورا همچنین بر ادامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تأکید کردند و از همه طیف‌های این کشور خواستند تا منافع عالی کشورشان را بر همه امور و خواسته‌ها ترجیح دهند.

در این نشست وزیر خارجه عراق نیز به عنوان مهمان حضور داشت و اعضای شورا در بیانیه خود از تلاش‌های عراق در راستای مبارزه با تروریسم تقدیر کرده و بر لزوم ترسیم طرح اقدام مشترک با عراق تأکید کردند.

شورای همکاری خلیج فارس سپس بدون اشاره به درد و رنج‌های مردم یمن و محاصره شش ساله این کشور، بر ایستادگی خود در کنار دولت سعودی تأکید کرده و حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی به خاک عربستان را محکوم کرد.

نظرات بینندگان