arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: ۳۰ میلیون دز واکسن ذخیره داریم/ بعد از واکسیناسیون قرنطینه هوشمند انجام می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مردادماه و شهریورماه ۴۰ میلیون دز واکسن تزریق شده و حدود ۳۰ میلیون دز ذخیره وجود دارد گفت: در آینده نزدیک بعد از واکسیناسیون قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه فعلی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزیر بهداشت با بیان اینکه در مردادماه و شهریورماه ۴۰ میلیون دز واکسن تزریق شده و حدود ۳۰ میلیون دز ذخیره وجود دارد گفت: در آینده نزدیک بعد از واکسیناسیون قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه فعلی می‌شود.

بهرام عین‌اللهی امشب در ستاد مقابله با کرونا در استان اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و خاک عرفان‌خیز دارد که مردان بزرگی چون سردار همدانی را پرورش داده است.

وی با تشکر از گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن اینکه خواست پیوست‌های فرهنگی دانشگاه گزارش داده شود گفت: امید است با رفع مشکلات کرونا به موضوعات فرهنگی در دانشگاه‌ها توجه بیشتری صورت گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهترین دانشکده بهداشت کشور در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است و می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد، در خصوص اقدامات مربوط به پرداخت‌های دانشگاه به نیروی انسانی تشکر کرد.

وی با بیان اینکه همدان چهارمین استان پیر کشور است و وضعیت همدان در زمینه جمعیت قرمز است، گفت: رشد جمعیت در همدان بسیار پایین است که دارالمومنین همدان باید فکری به حالی این مشکل کند.

عین‌اللهی رایگان شدن خدمات باروری را یکی از راه حل ها عنوان کرد و گفت: تدوین برنامه سلامت مناسب برای استان همدان لازم است.

وی مهمترین اولویت کشور را مقابله با کرونا دانست و گفت: متاسفانه در موج پنجم مرگ و میرهای بسیاری رخ داد که باید در مرحله اول تهیه واکسن به خوبی پیگیری شود.

وزیر بهداشت با اشاره به واردات واکسن به کشور اظهار کرد: ما فکر می‌کردیم در واردات با باران واکسن مواجه شویم ولی خوشبختانه سیل واکسن داریم، در مردادماه و شهریورماه ۴۰ میلیون دز واکسن تزریق شده و حدود ۳۰ میلیون دز ذخیره وجود دارد.

وی با بیان اینکه پنج مرکز تولید واکسن در کشور مجوز دریافت کرده‌اند و همین موضوع یکی از عوامل ایجاد زمینه واردات واکسن به کشور بوده است گفت: از موج پنجم‌ تا ششم که آغاز شده فرصت کمی وجود دارد و باید بهترین استفاده را از زمان و امکانات برای مقابله با این ویروس به کار برد.

عین‌اللهی با تاکید بر اهمیت استفاده از نیروهای داوطلب برای کمک به کادر درمان گفت: در آینده نزدیک بعد از واکسیناسیون قرنطینه هوشمند جایگزین قرنطینه فعلی می‌شود.

وی از کسب رتبه اول در تزریق واکسن خبر داد و این مهم را به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های مردم ایران دانست و افزود: انتظار می‌رود در هفته آینده این میزان بالاتر رود.

نظرات بینندگان