arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: در آینده نزدیک نیازی به واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به سرعت گرفتن تولید واکسن کرونا در داخل کشور در آینده نزدیک نیازی به واردات واکسن نخواهیم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به سرعت گرفتن تولید واکسن کرونا در داخل کشور در آینده نزدیک نیازی به واردات واکسن نخواهیم داشت.

«بهرام عین اللهی» پنجشنبه شب در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در همدان اظهار داشت: پنج مرکز مجوز تولید واکسن را در کشور دریافت کردند که فعالیت این مراکز سبب شتاب گرفتن تزریق واکسن شده است.

وی اضافه کرد: فکر می کردیم باران واکسن در کشور داشته باشیم اما هم اینک سیل واکسن در کشور راه افتاده است به گونه ای که پنج میلیون دُز واکسن کرونا تا تیرماه سالجاری تزریق شده بود اما در یک و نیم ماه گذشته با تزریق ۳۵ میلیون دُز این آمار به ۴۰ میلیون دُز واکسن رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بازگشایی دانشگاه ها و مدارس نیز گفت: تعطیلی مراکز علمی و مدارس به علت شیوع کرونا ضربه شدیدی به حوزه آموزش وارد کرد بنابراین باید زمینه بازگشایی دانشگاه ها و مدارس از سوی دانشگاه علوم پزشکی فراهم شود.

عین اللهی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته واکسیناسیون کودکان هفت تا ۱۸ سال از ۲ هفته آینده شروع می شود و مدارس در صورت واکسینه شدن تمامی دانش آموزان و والدین آنها بازگشایی می شود.

وی اضافه کرد: آموزش غیرحضوری و مجازی دروس علوم پزشکی موثر نیست چرا که فراگیری رشته های مرتبط با حوزه پزشکی نیازمند به حضور در آزمایشگاه ها و آموزش حضوری مطالب است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: می توان از اواسط مهر ماه امسال به نحوه ترکیبی حضوری و مجازی مراکز علمی را بازگشایی کرد و در صورت محدود بودن دانشجویان دروس به طور کامل حضوری تدریس شود.

عین اللهی مهمترین اولویت دولت را مساله کرونا دانست و گفت: شیوع این ویروس همه فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داده و اینک در یک پیچ تاریخی یعنی پیک پنجم که بسیاری از خانواده داغدار شدند قرار داریم بنابراین تلاش همه اعضای دولت در مرحله اول تهیه واکسن است.

وی تاکید کرد: تا موج ششم شیوع ویروس کرونا فرصت اندک است بنابراین باید از این مهلت کم به خوبی بهره گرفت که در این ارتباط از دانشگاه علوم پزشکی همدان انتظار می رود بدون نگرانی از تهیه دُز دوم واکسن با ذخیره نکردن واکسنی روند واکسیناسیون را شتاب ببخشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به طور حتم بعد از تکمیل واکسیناسیون نیاز به قرنطینه و ایجاد محدودیت برای شهروندان نیست بلکه قرنطینه هوشمند اجرایی می شود.

عین اللهی در ادامه بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: شیوع کرونا سبب کمرنگ شدن پیوست فرهنگی در دانشگاه ها شد در حالیکه در صورت بی توجهی به این موضوع و افزایش مشکلات فرهنگی نمی توان آینده انقلاب را تضمین کرد.

نظرات بینندگان