arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

وزیر نفت: ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال داریم

وزیر نفت گفت: کشور دارای ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است که این میزان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ایجاد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر نفت گفت: کشور دارای ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است که این میزان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ایجاد کرده است.

جواد اوجی روز جمعه در جریان بازدید از مناطق نفتخیز جنوب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به تعهدی که برای افزایش تولید میادین مشترک به دولت داده‌ایم و بخش زیادی از میادین مشترک خشکی در استان خوزستان قرار دارد بازدید امروز را برای بررسی پروژه‌های جاری و بررسی پیشرفت آنها انجام داده‌ایم.

وی افزود: در میادین مشترک غرب کارون تعدادی پروژه منعقد و اجرا شده که باید تکمیل شوند و پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شود تا بتوانیم حداکثر برداشت از میادین را داشته باشیم.

وزیر نفت گفت: آمادگی داریم در قالب قراردادها و مشوق های مختلف بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران برای برداشت از میادن مشترک و مستقل استفاده کنیم.

اوجی ادامه داد: با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه هایی برای سرمایه گذاری در میادین مشترک و مستقل نفتی و گازی و رسیدگی به مشکلات نیروی انسانی رسمی و غیر رسمی داریم.

وزیر نفت درادامه به صنایع پایین دست نفت اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان صنایع پایین دستی در زمینه پتروشیمی فعال هستند که با هدف توسعه متوازن، برنامه‌هایی برای زنجیره سرمایه پتروشیمی در نظر داریم.

اوجی همچنین قدردانی از نیروی انسانی در مناطق عملیاتی و آشنایی با چالش های آنها را از دیگر اهداف سفر امروز خود عنوان کرد.

نظرات بینندگان