arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

والیبال ایران چین تایپه را هم برد

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه سه بر صفر مقابل چین تایپه پیروز شد. ایران با این پیروزی با کسب ۳ برد و ۹ امتیاز، مقتدرانه در رده نخست گروه F مسابقات قرار گرفت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه سه بر صفر مقابل چین تایپه پیروز شد.

تیم ملی والیبال ایران امروز در دومین بازی خود در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف چین تایپه رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۱ به سود ایران رقم خورد.

میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، جواد کریمی، صابر کاظمی، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان اصلی ایران در این بازی بودند. اما بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ادامه بازی از امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، امین اسماعیل‌نژاد، اسماعیل مسافر، مهدی جلوه، رضا عابدینی و ابوالفضل قلی‌پور هم استفاده کرد تا هر ۱۴ بازیکن ایران در این مسابقه وارد زمین شوند.

ایران با این پیروزی با کسب ۳ برد و ۹ امتیاز، مقتدرانه در رده نخست گروه F مسابقات قرار گرفت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

تیم ملی ایران در این مسابقات به ترتیب و با نتایج مشابه سه بر صفر مقابل هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان، کره جنوبی و چین تایپه به پیروزی رسیده و تنها تیم مسابقات است که در همه بازی‌های خود به پیروزی رسیده و حتی یک ست هم به حریفان واگذار نکرده است.

شاگردان عطایی فردا باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم دوم گروه E بروند. حریف ایران پس از مسابقه امروز ژاپن و استرالیا مشخص می‌شود. در صورتی که این بازی با برتری سه بر صفر یا سه بر یک ژاپن به پایان برسد، ایران در بازی بعد با چین روبرو می‌شود. در صورتی که استرالیا در این بازی برنده شود این تیم حریف ایران خواهد شد. اگر ژاپن با نتیجه سه بر ۲ پیروز شود، ژاپن حریف ایران در نیمه‌نهایی خواهد بود.

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا با حضور ۱۶ تیم از ۲۱ تا ۲۸ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال برگزاری است. ۲ تیم برتر این مسابقات سهمیه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را کسب می‌کنند.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ایران سه طلا، ۲ نقره و یک برنز به دست آورده بود و پس از ژاپن، کره جنوبی و چین چهارمین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شود.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در قهرمانی آسیا

مرحله اول

ایران ۳ - هنگ‌کنگ صفر (۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۱۹)

ایران ۳ - تایلند صفر (۲۵-۱۷ / ۲۵-۱۲ / ۲۵-۱۸)

ایران ۳ - پاکستان صفر (۲۵-۲۰ / ۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۵)

مرحله دوم

ایران ۳ - کره جنوبی صفر (۲۵-۱۹ / ۲۵-۱۸ / ۲۵-۲۰)

ایران ۳ - چین تایپه صفر (۲۵-۱۰ / ۲۵-۲۳ / ۲۵-۱۱)

نظرات بینندگان