arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

احتمال ممنوع شدن سفر به مشهد در پایان صفر

دبیر ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: به دنبال این هستیم که در مشهد مسدود سازی انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: دبیر ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی گفت: به دنبال این هستیم که در مشهد مسدود سازی انجام شود.

سید حمید موسوی دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای خراسان رضوی گفت: تصمیم برای مسدود کردن راه های منتهی به مشهد در اختیار ستاد استانی نیست، اما چهارشنبه هفته گذشته پیشنهاد این موضوع در قالب نامه به ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی ارائه شده است و منتظر پاسخ این پیشنهاد هستیم.

او افزود: در نهایت بعد از ابلاغ ستاد ملی کرونا به دنبال این هستیم که به خصوص در مشهد مسدودسازی انجام شود که شاهد حضور گسترده و غیرقابل کنترل زائران نباشیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی ادامه داد: این موضوع هم در قالب همین بسته پیشنهادی که شامل کاهش تردد و ممانعت از ورود به خراسان رضوی است، به کشور ارائه شده و موضوعی که برای ما اهمیت دارد، ممانعت از ورود به مشهد است که در دهه اول هم نتیجه خوبی را در این زمینه شاهد بودیم؛ اگر این اتفاق بیفتد امیدواریم شاهد شرایط مناسب‌تری باشیم.

موسوی بیان کرد: همچنین قرار بر این است که فرمانداران از مبدا توضیحات لازم را به عزاداران به منظور جلوگیری از پیاده‌روی ایام پایانی ماه صفر بدهند؛ در طرح تهیه شده تدابیری برای زائران دیگری که از طریق هواپیما و قطار به مشهد عزیمت می‌کنند هم در نظر گرفته خواهد شد؛ تدابیر مربوط به کاهش تردد‌ها هم در بسته پیشنهادی وجود دارد و دسته روی هیئت‌های عزاداری در خیابان همچنان ممنوع است.

او تصریح کرد: در استان، سه شهرستان قرمز داریم که تعداد آن‌ها در هفته قبل ۹ شهرستان بود، ۱۸ شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان نیز زرد است که به این معناست که از پیک پنجم عبور کرده ایم.

دبیر ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی درباره تعداد زائران اربعین خراسان رضوی تاکید کرد: کمتر از سه هزار نفر ثبت نام کرده اند یا در حال ثبت نام هستند و فقط افرادی می‌توانند به این سفر عزیمت کنند که دو دوز واکسن و تست پی سی آر را انجام دهند؛ در استان سه میلیون تزریق واکسن داشته ایم و هم اکنون ۸۰ هزار دوز واکسن در روز تزریق می‌شود که این عدد در آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار دوز می‌رسد.

نظرات بینندگان