arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

عملیاتی شدن سند رسمی و مالکیت وسیله نقلیه صادره از سوی پلیس

فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران گفت: عملیاتی شدن سند رسمی و مالکیت وسیله نقلیه صادره از سوی پلیس در راستای کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم، کاهش امور اداری و ترددهای اضافی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده پلیس راهور غرب استان تهران گفت: عملیاتی شدن سند رسمی و مالکیت وسیله نقلیه صادره از سوی پلیس در راستای کاهش هزینه‌ها و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم، کاهش امور اداری و ترددهای اضافی است.

سرهنگ حامد محمودی روز یکشنبه گفت: متعاقب رای قطعی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و نامه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و همچنین دستور دادستان کل کشور و ابلاغ آن به دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور مبنی بر رسمیت شناختن سند صادره از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی، نقل و انتقال سند خودرو با ثبت مشخصات متعاملان و مشخصات خودرو در برگ سبز از طرف راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب استان تهران پیرامون اینکه آیا افراد می توانند پس از اخذ سند رسمی از پلیس راهور به دفترخانه ها مراجعه داشته باشند یا خیر گفت: اولاً سند پلیس رسمی بوده و در نهایت دو سند برای یک معامله چه معنا و مفهومی دارد در ثانی، باید مردم بدانند پلیس برای کاهش هزینه های آنها این موضوع را دنبال کرده بنابراین رفتن به دفترخانه یعنی پرداخت هزینه، یعنی رفت و آمد، یعنی امور اداری مضاعف و اینکه یک طرف معامله نمی تواند طرف دیگری را مجبور به حضور در دفترخانه کند چون دادستان محترم کل کشور هم در بخشنامه اعلام کردند: مگر اینکه متعاملان خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند به عبارتی اگر هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده راضی بودند می توانند سند دیگری نیز با پرداخت هزینه های مربوطه از دفاتر بگیرند.

سرهنگ محمودی در خصوص ثبت مشخصات همه مالکان (دو یا سه نفر شریک در یک خودرو) در سند سبز مالکیت صادره از سوی پلیس راهور خاطرنشان کرد: در سند مالکیت صادره از سوی پلیس امکان ثبت مالکیت افراد به میزان حق السهم آنان مثلاً ۲ یا ۳ یا ... دانگ میسر است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در ارتباط با افراد ممنوع المعامله و یا فوت شده گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت روزانه و سیستمی در جریان لیست افراد ممنوع المعامله قرار می گیرد و از ارائه خدمات به این افراد خودداری می کند و با توجه به ارتباط سیستمی با سازمان ثبت احوال به صورت روزمره در جریان آمار متوفیان قرار گرفته و نظارت دقیقی روی این موضوعات در زمان ارائه خدمات داشته و خواهد داشت.



نظرات بینندگان