arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

مجلس همچنان نگران پوشش تیم ملی فوتبال زنان / کمیسیون فرهنگی: وزارت ورزش پاسخگو باشد

مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد لباس‌های طراحی شده برای تیم ملی فوتبال بانوان و واکنش‌های منفی به این موضوع در سطح جامعه اظهار داشت: حتماً مجلس به این موضوع ورود می‌کند و وزارت ورزش به عنوان متولی باید پاسخگو باشد و ما هم سؤال خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سؤال و اعتراض این است که چرا مسئولین ما به نوع پوشش و طراحی لباس تیم‌های ملی و نمایندگان ایران بی‌تفاوت هستند.


مجید نصیرایی در مورد لباس‌های طراحی شده برای تیم ملی فوتبال بانوان و واکنش‌های منفی به این موضوع در سطح جامعه اظهار داشت: حتماً مجلس به این موضوع ورود می‌کند و وزارت ورزش به عنوان متولی باید پاسخگو باشد و ما هم سؤال خواهیم کرد. ورزشکاران ما در عرصه‌های بین‌المللی به نحوی نمادی از ظرفیت‌ها و استعدادهای جامعه ایرانی هستند و حتما باید مسئولین باید نسبت به نوع پوشش آنها توجه داشته باشند. هر کسی از جامعه ایرانی که در عرصه‌های بین‌المللی حالا در هر حوزه‌ای شرکت می‌کند، نماینده ایران است باید نشان‌دهنده فرهنگ‌ها و اصالت‌های ایرانی ـ اسلامی باشد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌شود نماینده‌ای از ایران به صورت رسمی در یک عرصه بین‌المللی شرکت کند و پوشش‌ آن هر طور که دوست داشت، باشد. حالا اگر شخصی باشد، چندان مورد بحث نیست اما وقتی این حضور رسمی می‌شود، حتما باید منعکس‌کننده فرهنگ ما باشد. طبیعی است که هم پوشش و هم رفتار او مهم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: کسی که نماینده کشورمان است، نمی‌تواند به نوع پوششش بی‌تفاوت باشد و حتما محل سؤال و اعتراض است که چرا مسئولین ما به این نوع پوشش و طراحی لباس بی‌تفاوت هستند. باید این موضوعات بررسی شود.

نصیرایی عنوان کرد:‌ قطعا اگر امروز ایران اسلامی ما توانسته در دنیا قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کند، ریشه و اساس آن فرهنگ، ایمان و تدین است. اگر این‌ها نبود، به اینجا نمی‌رسیدیم. به هر حال نباید این موضوع را کم اهمیت جلوه داد و طوری رفتار کرد که خدایی ناکرده دهن‌کجی به فرهنگ ایرانی- اسلامی باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه نباید اینطور باشد که بگوییم مردم هزار و یک مشکل دارند و چرا به این موضوع پرداخته می‌شود، گفت: ما به هر موضوعی در زمان خود رسیدگی می‌کنیم، اما همین بی‌توجهی‌ها باعث شده که پوشش‌هایی در جامعه ببینیم که با فرهنگ ایرانی هم متضاد است؛ چه برسد به اسلامی.

نظرات بینندگان