arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / آسمان آفتابی بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه آسمان بیشتر مناطق کشور طی ‌پنج روز آینده آفتابی است، از وقوع رگبار باران در برخی استان‌های واقع در نوار شمالی و برخی نقاط جنوب شرق کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه آسمان بیشتر مناطق کشور طی ‌پنج روز آینده آفتابی است، از وقوع رگبار باران در برخی استان‌های واقع در نوار شمالی و برخی نقاط جنوب شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه آسمان کشور طی ‌پنج روز آینده بجز در سواحل شمال و برخی نقاط جنوب شرق، آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: امروز (۲۹ شهریور) در برخی نقاط استان‌های مازندران و گلستان بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۳۰ شهریور) در استان‌های مازندران، گلستان و برخی نقاط خراسان شمالی رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و چهارشنبه (۳۱ شهریور) نیز بارش ‌پراکنده در مازندران و گلستان رخ خواهد داد همچنین رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق در استان‌های گیلان و مازندران طی ‌پنجشنبه و جمعه (۱ و ۲ مهر) مورد انتظار است.

به گفته ضیاییان، طی ‌پنج روز آینده رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی نقاط هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا چهارشنبه (۳۱ شهریور) در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود همچنین از امروز تا چهارشنبه (۲۹ تا ۳۱ شهریور) خلیج فارس و فردا (۳۰ شهریور) سواحل شرقی دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۳۱ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

نظرات بینندگان