arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

بی‌حرکتی مطلق بیماران قلبی مبتلا به کرونا سبب ایجاد لختگی می‌شود

متخصص قلب و فلوشیب، نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد : بی حرکتی مطلق در زمان کرونا برای بیماران قلبی مضرر است چرا که ممکن است فرد در خطر لخته خون قرار بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

– متخصص قلب و فلوشیب، نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل هشدار داد : بی حرکتی مطلق در زمان کرونا برای بیماران قلبی مضرر است چرا که ممکن است فرد در خطر لخته خون قرار بگیرد.

دکتر نغمه ضیایی  با بیان اینکه تحرک بدنی کم باید در دستور بیماران قلبی مبتلا به کرونا قرار گیرد ، گفت : رژیم غذایی مناسب به خصوص کلسیم و پتاسیم برای تقویت عضله و کاهش آسیب های قلبی هم باید برای این بیماران مصرف شود.

وی افزود : بهتر است بیماران قلبی مبتلا به کرونا تا ۶ هفته از ورزش های سنگین اعم از بدنسازی، ورزش های مقاومتی خودداری کنند و حتی در معرض آزمایش ورزش های سنگین هم قرار نگیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیماران قلبی مبتلا به کرونا در چنین مواقعی از مصرف نمک و آب نمک نیز خودداری کنند ، گفت : قلب در زمان کرونا توان حجم زیاد نمک و آب نمک را ندارد لذا اگر رعایت نشود به قلب آسیب جدی وارد می شود.

وی افزود : در زمان حاد کرونا احتمال ابتلا به آسیب های قلبی تا ۶ برابر می شود.

متخصص قلب و فلوشیب، نارسایی قلب و پیوند دانشگاه علوم پزشکی بابل با اعلام این که واکسیناسیون تا بیش از ۸۸ درصد بستری بیماران قلبی پس از ابتلا به کووید ۱۹ جلوگیری می کند ، گفت : بیماران قلبی شامل عروق قلبی ، فشار خون، لخته و عضله قلبی هستند که اگر مبتلا به کرونا شوند در فرم شدید قرار می گیرند لذا توصیه می شود که واکسن را بعد از مشورت با پزشک تزریق کنند تا در صورت ابتلا سیستم التهابی کمتر تحریک شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول برای این نوع بیماران واکسن سینوفارم توصیه می شود ، افزود : اگر بیماران قلبی دچار کرونا شدند در صویت که از حالت حاد خارج شدند و به حالت ثبات رسیدند باید واکسن تزریق کنند.

دکتر ضیایی با بیان اینکه بیماران قبلی از ترس خطر ایجاد لخته خون نباید از واکسیناسیون خودداری کنند ، گفت : در واکسن احتمال ایجاد لخته خون بسیار کم است ، در حالی که کسانی که به کرونا مبتلا می شوند احتمال لخته خون در آنها بیشتر از زمانی است که واکسن بزنند.

 ایرنا

نظرات بینندگان