arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

میرتاج الدینی، نماینده: با روی کار آمدن رئیسی، دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شد

میرتاج الدینی با بیان اینکه این همگرایی در فضای بین‌المللی هم جواب داد و دستاوردهای مهمی در عرصه بین‌المللی ایران داشت افزود: عضویت دائمی ایران در شانگهای دستاورد بزرگی بود که نزدیک به دو دهه پیگیر عضویت بودیم و با حضور آیت‌الله رئیسی و تیم جدید وزارت خارجه به نتیجه رسیدیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شده است گفت: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی اکنون دوران هماهنگی و همگرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دوره ناهماهنگی بین نهادهای دولت، مجلس و غیره سپری شده است اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، اکنون دوران هماهنگی و همگرایی برای برطرف کردن مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه این همگرایی در فضای بین‌المللی هم جواب داد و دستاوردهای مهمی در عرصه بین‌المللی ایران داشت افزود: عضویت دائمی ایران در شانگهای دستاورد بزرگی بود که نزدیک به دو دهه پیگیر عضویت بودیم و با حضور آیت‌الله رئیسی و تیم جدید وزارت خارجه به نتیجه رسیدیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی در مورد وضعیت آب تبریز خاطرنشان کرد: وضعیت آب از طرف نمایندگان پیگیری شد و در تابستان امسال 45 میلیارد تومان از دولت برای اصلاح خطّ انتقال سد نهند و حفر چاه‌های جدید در جهت رفع موقت تنش آبی به استان آوردیم.

بیشتر بخوانید

روایت یک نماینده مجلس از سرگردانی مردم برای رفع مسدودی حساب‌های بانکی/ "وزارت دادگستری مشکلات مربوطه را برطرف کند"

دستور رئیسی به دو وزارتخانه برای تدوین برنامه پوشش جاماندگان سهام عدالت

وی اضافه کرد: این اعتبار به‌صورت اولیه مشکل تنش آبی تبریز را برطرف کرد اما باید برای برطرف شدن پایدار آن برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین فرآیند انتقال آب ارس به تبریز گفت: انتقال آب ارس به تبریز یک پروژه 10ساله است و با پیگیری جدی باید به پیمانکار قوی واگذار شود تا سریع‌تر دغدغه تنش آبی تبریز را برطرف کند.

وی ادامه داد: شروط لازم برای ترک مناقصه پروژه انتقال آب ارس اعلام شده و درخواست ما این است که جلسه تصمیم‌گیری بین وزارت نیرو، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود و این موضوع حل شود.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: شش نماینده تبریز به‌همراه نمایندگان شهرهای در مسیر انتقال آب، شهرهای شبستر و مرند درخواست اقدام سریع در این حوزه دارند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه "باید در ردیف بودجه 1401 ردیف اعتبار ملی این پروژه را افزایش دهیم"، افزود: در مورد متروی تبریز و مقبرة الشعرا هم باید ردیف بودجه و باید میزان بودجه را در ردیف بودجه سال آینده افزایش دهیم. در مورد بافت فرسوده، حاشیه‌نشینی، طرح‌های مدرن پسماند و هوشمندسازی تبریز هم باید از دولت مطالبه داشته باشیم و این پروژه‌ها را در تبریز اجرایی کنیم تا سهم دولت هم پای کار بیاید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در مورد حریم تبریز هم توضیح داد و گفت: نباید از گزارشات کارشناسی عدول کنیم چرا که ضرر خواهیم کرد. 5 سال برای تدوین طرح تفصیلی زمان گذاشته‌ایم و اکنون نباید با یک اقدام، کل آینده تبریز دچار چالش شود و در شورای‌عالی معماری و شهرسازی مشکل حریم تبریز و باسمنج را یک بار برای همیشه حل کنیم.

نظرات بینندگان