arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

خطیب‌زاده: نشست کمیسیون مشترک برجام در نیویورک، در دستور کار نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری نشست کمیسیون مشترک در دستور کار نیست و نشست‌ها با اعضای ۱+۴ به صورت دوجانبه خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری نشست کمیسیون مشترک در دستور کار نیست و نشست‌ها با اعضای ۱+۴ به صورت دوجانبه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سعید خطیب‌زاده روز سه شنبه در حاشیه نشست جمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در واکنش به اظهاران وزیر خارجه فرانسه مبنی براینکه جلسه مشترک درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌شود، گفت: قبلا هم وزیران خارجه نسبت به این امر اظهار علاقه کرده بودند.

وی ادامه داد: برجام یکی از موضوعات مورد بحث وزیران خارجه خواهد بود که در اینجا حضور دارند اما نشستی با اعضای ۱+۴ در دستور کار نیست و نشست با اعضای برجام دو جانبه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز گذشته برای حضور در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد.

وی در بدو ورود به نیویورک ابراز امیدواری کرد که با استفاده از فرصتی پیش آمده بتوانیم در راستای سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال، پویا و هوشمند دولت سیزدهم در تنظیم و توسعه روابط خارجی با همه مناطق جهان و کشورهای هدف گذاری شده، مشورت‌ها و گفت و گوهایی را با همتایان داشته باشیم.

به گفته امیرعبداللهیان در این سفر چهار روزه حدود ۵۰ ملاقات، جلسه و شرکت در نشست‌های مختلف برای وی پیش بینی شده است.

نظرات بینندگان