arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

معاون بانک مرکزی: شبکه قماربازان ۶۰ درصد کم شده است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه با اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قمار، ۶۰ درصد از شبکه قماربازان کاهش پیدا کرده است، گفت: با اقدامات این بانک در مقابله با حساب‌ها و کارت‌های اجاره‌ای فعال در حوزه قمار نسبت سهم این موضوع در این زمینه کم شده و اجاره کارت‌های اجاره‌ای را بالا برده و متوسط درآمد قماربازی از این محل را حدود ۲۰ درصد در مقایسه با مبلغ‌های قبلی کم کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه با اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قمار، ۶۰ درصد از شبکه قماربازان کاهش پیدا کرده است، گفت: با اقدامات این بانک در مقابله با حساب‌ها و کارت‌های اجاره‌ای فعال در حوزه قمار نسبت سهم این موضوع در این زمینه کم شده و اجاره کارت‌های اجاره‌ای را بالا برده و متوسط درآمد قماربازی از این محل را حدود ۲۰ درصد در مقایسه با مبلغ‌های قبلی کم کرده است.

مهران محرمیان امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری درباره اقدامات این بانک در راستای مقابله با قمار و شرط بندی سایبری اظهار کرد: برخی از کشورها قانون خاصی برای مبارزه با قمار غیرمجاز دارند و در ایران قانون مجازات اسلامی خیلی سال پیش نوشته است و موارد ۷۰۵ تا ۷۱۱ این قانون به قمار مربوط است که با توجه شرایط فعلی کفاف مقابله با فعالیت‌هایی که در حوزه قمار رخ می‌دهد را نمی‌دهد. در این راستا، در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس در لایحه‌ای در حال بررسی بخش‌های مرتبط با قمار در قانون مجازات اسلامی است تا خلاهای موجود را برطرف کند.

وی افزود: سه راهبر اصلی در اقدامات بانک مرکزی برای مقابله با قماربازی مد نظر است که اولین آن هوشمندی نظارت است که از این طریق اکنون کسی که در حال قماربازی است، تحت رصد و شناسایی قرار دارد و این موضوع به صورت ارسال پیامک‌های هشداری و اخطاری به اطلاع آن‌ها می‌رسد. در این بین، کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند، بیش از ۷۵ درصد آن‌ها دیگر قمار نمی‌کنند.

محرمیان ادامه داد: دومین راهبرد بانک مرکزی مشارکت جدی با قوه قضائیه و پلیس فتا برای اقدامات لازم در حوزه قمار است. اقدامات آگاهی رسانی، تشویقی و تنبیهی نسبت به فعالان حوزه قمار سومین راهبرد بانک مرکزی برای مقابله با قمار است که است اقدام را برای هزینه دار کردن قمار کردن انجام می‌شود و در سال ۱۳۹۸ که شروع به جریمه کردن درگاه‌های اینترنتی پرداخت فعال در قمار کردیم، ظرف مدت کوتاهی آن‌ها جمع شدند. پس از این اقدام در حال اقدام تنبیهی در مقابل فعالیت‌های قمار در کارت به کارت هستیم که طبق اعلام نهادهای ضابط در این زمینه از آبان سال گذشته سهم فعالیت‌های قمار در حوزه کارت به کارت ۶۰ درصد کاهش یافته است.

نظرات بینندگان