arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

وکیل شاکیان پرونده «سکه ثامن»: برای اتحادیه طلا و جواهرات تهران پرونده پولشویی تشکیل شده / احتمال پرداخت مطالبات مالباختگان «سکه ثامن» قوت گرفت

کوهپایه زاده گفت: پرونده پولشویی برای اتحادیه طلا و جواهرات تهران، صرافان منسوبین و بستگان محکومان پرونده سکه ثامن تشکیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رسول کوهپایه زاده وکیل شاکیان پرونده سکه ثامن با اشاره به آخرین جزئیات درباره این پرونده بیان کرد: برابر رای قطعی صادره در خصوص متهم ردیف دوم پرونده هر چند او به اتهام مشارکت در کلاهبرداری محکوم شده بود، اما از مجازات رد مال در دادنامه صادره معاف شد که این امر بر خلاف اصول دادرسی عادلانه کیفری و قوانین مقررات موضوعه و عدالت و انصاف بود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و کمک سرپرست دادسرای یارانه‌ای و مستند به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری وی به عنوان دادستان مجری حکم در نامه‌ای به دادستان تهران درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص محکوم ردیف دوم را ارائه داد.

وکیل مالباختگان پرونده سکه ثامن با بیان اینکه اساساً مجازات وی با جرم ارتکابی تناسبی نداشته است اظهار کرد: وی رئیس هیئت مدیره و مغز متفکر اقدامات مجرمانه بوده و و چندین میلیارد پول و یک چمدان ارز را به خارج از کشور منتقل و خرج کرده است و در صورت پذیرش اعمال دادرسی و ماده ۴۷۷ و تشخیص رئیس قوه قضاییه مبنی بر خلاف بینه و شرع بودن این رای و محکومیت وی به رد مال امکان استیفای حقوق موکلان و پرداخت موقع مطالبات آن‌ها فراهم می‌شود.

کوهپایه زاده تصریح کرد: بنده به عنوان وکیل مالباختگان مطابق با این موضوع درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری را به رئیس قوه قضائیه تقدیم خواهم کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده دیگر بیان کرد: پرونده پولشویی دیگری مرتبط سایر افراد پرونده از جمله اتحادیه طلا و جواهرات تهران، صرافان منسوبین و بستگان محکومان پرونده در شعبه ۱۰۵۲ دادگاه کیفری دو تهران مفتوح رسیدگی شده و امیدواریم ابعاد فعالیت‌های مجرمانه همه مباشران و عوامل پرونده کشف شود و وجوه متعلق به موکل این مستند شود.

نظرات بینندگان