arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

۵ میلیون دُز واکسن جدید وارد کشور شد / هلال احمر: تاکنون ۴۰ میلیون دُز واکسن وارد کرده ایم

بیست‌ویکمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه اول مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: بیست‌ویکمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دُز واکسن، امروز پنجشنبه اول مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر از تکمیل شدن محموله‌های واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در شهریورماه خبر داد و گفت: با ورود چهارمین محموله ۵ میلیون دُزی دیگر به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است که این حجم از واردات واکسن طبق وعده‌ای بود که از ماه پیش اعلام کرده بودیم.

دکتر کریم همتی با اعلام ۳ برابری شدن هفتگی واردات واکسن توسط هلال احمر بیان کرد: از دهم مهرماه سال جاری تا ۱۰ آبان ماه، هر هفته ۱۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور می شود که مجموعا ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به افزایش حجم واردات واکسن به کشور تصریح کرد: تعداد مراکز واکسیناسیون هلال احمر با توجه به حجم بالای واردات واکسن افزایش یافته است، بنابراین علاوه بر ۳۰۷ مرکزی که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بود در حال حاضر ۲۹ مرکز مستقل واکسیناسیون هم در بیش از ۹ استان فعال کرده ایم.

وی به اقدامات هلال احمر در مبادی مرزی کشور برای کنترل مسافران اشاره کرد و گفت: طرح کنترل بهداشتی مسافران در مبادی مرزی کشور که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه ۹۹ آغاز شده، تا صبح روز گذشته ۳۱ شهریور ماه، بالغ بر ۶۳۰ هزار نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده‌اند.

همتی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰ درصد مردم واکسینه شده‌اند گفت: امید است با این تلاش ها و با تزریق واکسن به تمامی مردم، گام بزرگی در راستای ایمن سازی کشور در مقابل این بیماری برداشته شود.

بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، وی با بیان اینکه بخش عمده ای از فعالیت های جمعیت هلال احمر در ۱۸ ماه گذشته معطوف به مقابله با کرونا شده است، افزود: در این عرصه ما یاری رسان وزارت بهداشت بودیم و خدمات زیادی در این عرصه ارائه کردیم، در همین راستا هم ۷۰ درصد از واکسن وارداتی به‌واسطه هلال احمر وارد کشور شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به فعالیت های گسترده هلال احمر در داخل کشور و در عرصه بین المللی، گفت: در این زمینه علاوه بر یاری و مساعدت کم نظیر دولت که شبانه روزی پیگیر بودند، نهادهای بین المللی نیز کمک زیادی به جمعیت هلال احمر ایران کردند تا در راستای مقابله با کرونا، واکسیناسیون سراسری آغاز شود.

نظرات بینندگان