arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

واکنش آمریکا به درخواست چین: تحریم‌ها علیه طالبان برداشته نمی‌شود

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به درخواست «وانگ یی» همتای چینی خویش برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان تاکید کرد که تحریم‌ها علیه طالبان حفظ خواهد شد.بلینکن همچنین مدعی شد که باوجود حفظ تحریم‌ها علیه طالبان، تاثیرات تحریم‌ها بر مردم افغانستان محدود خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر خارجه آمریکا در واکنش به درخواست چین برای توقف تحریم‌ها علیه افغانستان گفت که تحریم‌ها علیه طالبان برداشته نمی‌شود.

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در واکنش به درخواست «وانگ یی» همتای چینی خویش برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان تاکید کرد که تحریم‌ها علیه طالبان حفظ خواهد شد.

بلینکن همچنین مدعی شد که باوجود حفظ تحریم‌ها علیه طالبان، تاثیرات تحریم‌ها بر مردم افغانستان محدود خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در نشست گروه 20 گفت که واشنگتن نسبت به ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان متعهد است و طالبان باید زمینه ارائه این کمک‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره حدود 10 میلیارد دلار دارایی‌های منجمد شده افغانستان توسط آمریکا نیز گفت که این پول‌ها در چارچوب حمایت از مردم افغانستان آزاد می‌شود، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

پیش از این وزیر خارجه چین با تاکید بر لغو تحریم‌ها و محدودیت‌های یکجانبه بر افغانستان گفته بود که نباید از دارایی‌های افغانستان برای چانه‌زنی‌های سیاسی و به عنوان اهرم فشار استفاده گردد.

وانگ یی همچنین از جامعه بین‌المللی نیز خواسته بود تا با طالبان تعامل داشته باشد و آن‌ها را به سوی ایجاد یک ساختار سیاسی فراگیرتر که به حقوق اولیه اقلیت‌ها، زنان و کودکان احترام می‌گذارد و دارای سیاست خارجی دوستانه است، راهنمایی کنند.

نظرات بینندگان