arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰
مقام ارشد ایرانی:

بازگشت به مذاکرات وین طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت

شبکه خبری المیادین خبر داد که یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته است که بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت. وی اضافه کرد: «منتظر اقداماتی از دولت بایدن در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن اموال بلوکه شدن ایران هستیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: شبکه خبری المیادین خبر داد که یک مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته است که بازگشت به مذاکرات وین به زودی و طی چند روز یا چند هفته آتی صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: «منتظر اقداماتی از دولت بایدن در خصوص برداشته شدن تحریم‌ها و آزاد شدن اموال بلوکه شدن ایران هستیم».

المیادین در ادامه نوشت که این مقام ارشد ایرانی در نیویورک گفته است: «درباره تمایل دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای به دلیل عدم وجود نشانه‌های واقعی که سخنان دولت بایدن را تایید کند، تردید داریم».

وی تاکید کرد که «ایران هرگز آینده خود را به توافق هسته‌ای مرتبط نخواهد کرد و و هرگز تا ابد منتظر باقی نخواهیم ماند».

این مقام ارشد ایرانی اضافه کرد: «گفت‌وگوها با کشورهای منطقه و در راس آنها عربستان سعودی، به صورت طبیعی در حال انجام است».

المیادین در ادامه به نقل از این مقام ایرانی نوشت: «تروریست‌های داعش در حال حاضر به سوی افغانستان روانه شده‌اند و ایران تحرکات آنها را زیر نظر دارد».

وی به موضوع اقدام ایران در فروش سوخت به لبنان اشاره کرد و گفت: «تا زمانی که لبنانی‌ها نیاز داشته باشند، به تامین سوخت مورد نیاز آنها ادامه خواهیم داد».

این مقام ایرانی همچنین از آمادگی تهران برای ساخت دو نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز لبنان خبر داد.

نظرات بینندگان