arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰

مصدومیت ۵ نفر در حریق «جهان نما» / ورود دستگاه قضایی به آتش سوزی جنگل‌های کردکوی

پس از گذشت بیش از ۳۰ ساعت از حریق جنگل‌های ارتفاعات کردکوی در مناطق جهان نما و درازنو، این حریق همچنان ادامه دارد و متاسفانه در این حادثه پنج نفر مصدم و توسط هلال احمر اقدامات امدادی برای آن‌ها انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پس از گذشت بیش از 30 ساعت از حریق جنگل‌های ارتفاعات کردکوی در مناطق جهان نما و درازنو، این حریق همچنان ادامه دارد و متاسفانه در این حادثه پنج نفر مصدم و توسط هلال احمر اقدامات امدادی برای آنها انجام شد.

از ساعت ۱۲ روز گذشته ارتفاعات جهان نما و درازنو در شهرستان کردکوی دچار آتش‌سوزی شد و حجم قابل توجهی از این جنگل‌های تاکنون در آتش سوخت.

از ساعات ابتدایی وقوع آتش‌سوزی تا کنون چند صد نیروی عملیاتی، مردمی، نظامی و انتظامی در محل وقوع حادثه در حال اجرای عملیات اطفاء هستند اما شدت وزش باد کار اطفاء و کنترل حریق را به شدت سخت کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با شروع آتش سوزی ارتفاعات جنگلی درازنوی کردکوی هفت تیم عملیاتی از هلال احمر گلستان به منطقه اعزام شدند و تا کنون به پنج مصدوم رسیدگی کردند.

فرهاد میقانی خاطرنشان کرد: این هفت تیم امدادی شامل ۱۸ نیروی عملیاتی از شعب کردکوی، پایگاه‌های امداد و نجات درازنو، بندرترکمن، آق‌قلا به همراه تیم مرکز استان و واکنش سریع برای پشتیبانی امدادی نیروهای عملیات اطفاء حریق با هفت دستگاه خودروی امدادی اعزام و در فاصله‌ای با محل حادثه مستقر شدند.

وی گفت: تاکنون پنج نفر در طی عملیات اطفاء حریق مصدوم شدند که یک مرد ۳۰ ساله نیز به دلیل ترومای پای راست(شکستگی پای راست) به بیمارستان امیرالمومنین (ع) کردکوی اعزام شد و باقی افراد به صورت سرپایی درمان شدند.


ورود دستگاه قضایی به آتش سوزی جنگل‌های کردکوی

رئیس کل دادگستری گلستان دستور ویژه برای شناسایی و برخورد با عاملان آتش سوزی جنگل‌های کردکوی را صادر کرد.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دادستان کردکوی ماموریت دارد موضوع آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده جهان نما و منطقه درازنو را به صورت ویژه بررسی و عاملان آن را شناسایی کند.

لازم به ذکر است، ۱۱ شهریور ماه امسال نیز حریق گسترده در همین منطقه چند ده هکتار از اراضی جنگلی را سوزاند.

نظرات بینندگان