arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

پنتاگون: تماس های نظامی آمریکا و روسیه محدود به سوریه است

سخنگوی پنتاگون در واکنش به سخنان اخیر مارک میلی در مورد افزایش تماس نظامی میان آمریکا و روسیه گفت: این تماس ها تنها در موارد تنش زدایی و رفع درگیری در سوریه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی پنتاگون در واکنش به سخنان اخیر مارک میلی در مورد افزایش تماس نظامی میان آمریکا و روسیه گفت: این تماس ها تنها در موارد تنش زدایی و رفع درگیری در سوریه است.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در مورد اظهارات اخیر رییس ستاد ارتش آمریکا گفت: فکر می کنم، همانطور که می دانید وزارت دفاع آمریکا همکاری نظامی با روسیه را هم از نظر سیاست و هم از نظر حقوقی در نتیجه اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اوکراین تعلیق کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: ارتباطات ما با همتایان نظامی روسیه محدود به بیش از ده ها عملیات است که خطر محاسبه اشتباه یا عملیات نظامی بدون درگیری را کاهش می دهد مانند سوریه؛ جایی که ائتلاف تحت رهبری آمریکا از طریق هوا و زمین کانال های عدم درگیری با ارتش روسیه را حفظ می کند.

سخنگوی پنتاگون با توجه به سخنان مارک میلی تاکید کرد که ارتش همچنان به برقراری ارتباط و رفع درگیری با ارتش روسیه در این محدوده ادامه می دهد.

ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرده است که آمریکا باید به دنبال مذاکرات نظامی بیشتری با روسیه باشد.

این مقام نظامی آیکا گفته است آمریکا باید راه‌هایی را برای گسترش تماس‌های نظامی با روس‌ها از جمله اجازه دادن به ناظران هر کشور برای نظارت بر مانورهای جنگی کشور دیگر مورد بررسی قرار دهد.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیشنهاد نزدیک تر شدن تماس‌های آمریکا با روسیه را در راستای تلاش گسترده برای افزایش شفافیت و کاهش خطر درگیری میان دو کشور مطرح کرده است.

ژنرال میلی که روز چهارشنبه در فنلاند با ژنرال والری گراسیمواف همتای روسی خود دیدار داشت، گفت: تماس‌های نظامی میان دو قدرت بزرگ تا حد زیادی محدود به رهبران ارشد مانند وزیر دفاع و فرماندهان عالی متحدین برای اروپا است.

وی تاکید کرد که اجازه دادن به ناظران برای حضور در مانورها و سایر تغییرات ارزش بررسی دارد، ما ممکن است این کار را انجام ندهیم، اما حداقل باید به آن نگاهی بیندازیم.

نظرات بینندگان