arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

بیش از ۴۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی واکسینه شدند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم ایران طی روزهای گذشته واکسن کرونا دریافت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم ایران طی روزهای گذشته واکسن کرونا دریافت کرده اند.

کریم همتی روز شنبه افزود: در بحث واکسیناسیون، اتباع خارجی نیز مانند سایر افراد جامعه واکسینه می شوند، بر اساس آمار وزارت بهداشت از آن تعدادی که کارت اقامت داشتند بیش از ۴۰۰ هزار نفر تاکنون واکسینه شده اند.

وی افزود: البته این افراد کارت اقامت دارند و بیشترین اتباع در کشور ما عزیزان افغانستانی هستند که بیش از چند میلیون نفرند اما تعدادی هم غیر مجاز حضور دارند.

همتی خاطرنشان کرد: مقرر شد با هدف واکسیناسیون افراد غیر مجاز اتباع خارجی کارت هویت موقت صادر شود که برای این منظور فدراسیون بین المللی اعتباری در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: برای این افراد مقرر شده که به صورت مرحله ای تعداد ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر واکسیناسیون شوند که این آمادگی را هلال احمر به وزارت بهداشت اعلام کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در بحث کارت هویت موقت برای افراد غیر مجاز اقدامات خوبی صورت گرفته که هلال احمر پیگیر موضوع است زیرا واکسینه شدن صرفا یک گروه از مردم کفایت نمی کند و باید همه افراد در کشور واکسن کرونا دریافت کنند تا ایمنی لازم ایجاد شود.

وی افزود: طی روزهای گذشته به طور هفتگی واردات واکسن به پنج میلیون دُز رسیده است که در ماه های مهر و آبان ۶۰ میلیون دز دیگر واکسن کرونا توسط هلال احمر وارد کشور می شود.

همتی گفت: به دلیل مرزهای طولانی و وضیعت سیاسی جدیدی که در کشور افغانستان پیش آمده ممکن است تعداد بیشتری از آنها وارد ایران شوند که جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای واکسیناسیون این افراد را در مبادی مرزهای کشور دارد.

تا کنون ۳۴ میلیون و ۷ هزار و ۳۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دُز رسید.

ایرنا 

نظرات بینندگان