arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

پرسش مهر رئیسی: ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: از شما می خواهم که به این سوال پاسخ دهید که ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش دانش آموزان در تشکیل ایران قوی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدا و سیما: رئیس جمهور خطاب به دانش آموزان گفت: از شما می خواهم که به این سوال پاسخ دهید که ایران قوی دارای چه ویژگی‌هایی است و نقش دانش آموزان در تشکیل ایران قوی چیست؟

ابراهیم رئیسی در مراسم آئین گشایش مدارس با طرح این سوال برای تمام دانش آموزان سراسر کشور اظهار داشت: این سوال من از دانش آموزان در سراسر کشور است و امیدواریم با کمک شما آینده سازان ، با کمک همه معلمان پرتلاش ایران قوی را رقم بزنیم.


رئیسی گفت: صمیمانه از سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مجموعه این وزارتخانه که برای بازگشایی این مدارس تلاش شبانه روزی داشته اند تا سال تحصیلی آغاز شود قدردانی می کنم.

رئیس جمهور گفت:‌ برای آغاز سال تحصیلی دوست داشتیم شبکه شاد و فضای مجازی بتواند فعال شود و در کنار آن آموزش حضوری نیز تشکیل شود و هم اکنون با این شرایط سال تحصیلی جدید را می خواهیم آغاز کنیم .

رئیسی اضافه کرد: دانش آموزان عزیز توجه کنند آموزش مجازی و حضوری در کنار هم را خواهیم داشت، اما در برخی از مکان ها که با افزایش تعداد دانش آموزان روبه رو هستیم، برخی از روزها مجازی و برخی از کلاس ها حضوری خواهد بود اما در تلاش هستیم که به سمت آموزش حضوری برویم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که ما نباید با افت تحصیلی دانش آموزان روبه رو باشیم تصریح کرد: افت تحصیلی برای آینده کشور مضر است و طولانی شدن زمان تشکیل برگزاری مدارس ممکن است موجب شود دانش آموزی تصور کند چه نیازی به تحصیل وجود دارد و ترک تحصیل کند و ما به هیچ عنوان افت و ترک تحصیلی را نمی پذیریم.

رئیسی با بیان این که باید نشاط و هیاهوی مدرسه به گوش شنیده شود گفت: این هیاهو و شادی بچه ها در مدارس بسیار زیباست و شنیدن آن خیلی دلنشین است و این هیاهو باید دوباره شروع شود و حضور معلمان عزیز و دانش آموزان باید به مدارس نشاط دهد .

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: چنانچه تعداد دانش آموزان به نحوی بود که با ازدحام روبه رو باشیم حفاظت از جان معلمان و دانش آموزان برای ما یک وظیفه است و امروز شرایط به گونه ای است که معلمان و برخی از دانش آموزان واکسینه شدند و ما هنوز شاهد آن هستیم واکسینه شدن به اتمام نرسیده و ممکن است در چند روز آینده طول بکشد تا به اتمام برسد.

رئیسی گفت: تا چند روز آینده به 70 درصد واکسینه شدن عمومی خواهیم رسید اما همچنان باید تلاش خود را افزون کنیم و خوشبختانه در کنار معلمان و دانش آموزان اولیای آن ها ، سرویس مدارس و کسانی که با بچه ها در ارتباط هستند واکسینه شدند اما با تمام این موارد صیانت از جان معلمان و دانش آموزان مورد توجه ما قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور تاکید کرد: از وزارت آموزش و پرورش می خواهم شیب را به سمت آموزش های حضوری ببرند اما باید رعایت اصول بهداشتی و مقررات کافی ، توجه لازم را داشته باشند.

رئیسی در پایان از مجموعه کادر فرهنگی مدرسه صالح آباد و شهر ری ، دانش آموزان و اهالی رسانه که پوشش این خبر را برعهده داشتند کمال سپاس و تشکر را دارم.

رئیس جمهور یاد و خاطره علی لندی را گرامی داشت

رئیس جمهور با گرامی داشت یاد و خاطره علی لندی دانش آموز فداکار ایذه ای گفت: علی لندی نشان داد دانش آموز مکتب دفاع مقدس و از خودگذشتی و ایثار است.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه فولادفر شهرری ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و به ویژه شهدای فرهنگی و چهل هزار معلم و دانش آموز را گرامی داشت.

رئیس جمهور همچنین یاد رزمندگان جهادگر با اخلاص و مدافعان ارزش های الهی را گرامی داشت و گفت: امیدواریم روحیه بسیجی و جهادی همواره در بین مدیران و مسئولان و مردم ما گره گشای مشکلات کشور باشد.
رئیسی افزود: آغاز سال تحصیلی 1400 - 1401 و بازگشایی مدارس در این ایام را به فال نیک می گیرم و امید است با تلاش وزارت آموزش و پرورش ، فرهنگیان عزیز و دانش آموزان و از همه مهمتر خانواده های معزز و اولیای بزرگوار سال تحصیلی جدید سال مبارکی برای معلم و دانش آموز باشد و مجموعه عظیم آموزش و پرورش و برای همه خانواده های گرامی دانش آموزان باشد.

رئیس جمهور همچنین گفت: یاد می کنیم از دانش‌آموز عزیزی که با مسئولیت پذیری و خطر کردن ، جان دو نفر را نجات داد و جان خود را به خطر انداخت.

رئیسی افزود: علی لندی دانش آموز ایذه ای نشان داد که دانش آموز مکتب دفاع مقدس و از خودگذشتی و ایثار است.

رئیس جمهور از تمامی دانش آموزان و معلمان و حاضران در این مراسم خواست حمد و سوره ای برای این دانش آموز قرائت کنند.

نظرات بینندگان