arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

خطرِ افسردگی قبل و بعد از زایمانِ مادر برای سلامت روان کودک

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد: مادرانی که در دوران بارداری یا پس از آن افسرده بوده اند کودکان خود را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد: مادرانی که در دوران بارداری یا پس از آن افسرده بوده اند کودکان خود را در معرض ابتلا به افسردگی قرار می دهند.

بر اساس مطالعات جدیدی که توسط متخصصان انگلیسی انجام گرفت، مشخص شد: کودکانی که از مادران مبتلا به افسردگی در دوران بارداری و پس از آن، متولد شده اند، بیشتر احتمال دارد تا سن ۲۴ سالگی علائم افسردگی را تجربه کنند.

در این بررسی آمده است: کودکانی که از مادران مبتلا به افسردگی قبل و بعد از زایمان، متولد شده بودند، در سن ۲۴ سالگی در آزمونهای سنجش افسردگی، تقریبا سه امتیاز بیشتر از فرزندانی بدست آوردند که مادرانشان دچار افسردگی نبوده اند.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۵۰۲۹ نفر در یک دوره ۱۴ ساله از سن ۱۰ تا ۲۴ سالگی مورد بررسی قرار گرفت تا چگونگی بروز خطرات افسردگی در دوران کودکی و نوجوانی بررسی شود. محققان دریافتند فرزندان مادرانی که سابقه افسردگی پس از زایمان داشته اند، در طول زمان بیشتر در معرض علائم افسردگی بوده اند و همچنین کودکان مادرانی که دارای سابقه افسردگی قبل از زایمان بودند، در مجموع سطح افسردگی بالاتری داشتند.

 به نقل از هندوستان تایمز، به گفته محققان این موضوع تاکید کننده اهمیت حمایت و مداخلات افسردگی قبل و بعد از زایمان برای مادر و فرزند اوست.

 ایسنا

نظرات بینندگان