arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

کمبود راننده کامیون در بریتانیا؛ اختلال در توزیع سوخت و مواد غذایی در این کشور

انتظار می‌رود که جزییات طرح ویزای موقت برای سهولت کار رانندگان خارجی در بریتانیا ظرف امروز و فردا اعلام شود. کمبود اپراتورهای واجد شرایط وسائط نقلیه باعت بوجود آمدن مشکلاتی در تامین مواد غذایی و سوخت در این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: در بریتانیا در پی اختلال در تامین مواد غذایی به سوپرمارکت‌ها و تحویل سوخت به پمپ‌ بنزین‌ها، دولت از ارائه ویزای کوتاه مدت به رانندگان کامیون‌های بین المللی خبر داده است.

انتظار می‌رود که جزییات طرح ویزای موقت برای سهولت کار رانندگان خارجی در بریتانیا ظرف امروز و فردا اعلام شود.

کمبود اپراتورهای واجد شرایط وسائط نقلیه باعت بوجود آمدن مشکلاتی در تامین مواد غذایی و سوخت در این کشور شده است.

بسیاری از رانندگان کامیون‌های سنگین کشورهای اروپای شرقی که در بریتانیا کار می‌کردند، به دلیل آن که بریتانیا دیگر عضو اتحادیه اروپا نیست و به رفت و آمد آزادانه به کشورهای اروپایی پایان داده، نیاز به مجوزهای جدید برای تردد به این کشور هستند که این مسئله بر توزیع مواد غذایی و سوخت در این کشور تاثیر گذاشته است.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یا همان برگزیت باعث شده که بسیاری از رانندگان کامیون اهل اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند که به جای حمل بار به بریتانیا به کشورهای دیگر بروند.

زمانی که بریتانیا عضو اتحادیه اروپا بود، رانندگان تریلی و کامیون به راحتی و بدون هیچ کاغذبازی از کشورهای اروپایی به بریتانیا سفر می‌کردند. اما بوروکراسی مرزی پس از برگزیت باعث شده که بسیاری از آنها حوصله دردسر زیادی برای ورود و خروج به بریتانیا نداشته باشند.

در روزهای اخیر تعداد زیادی از پمپ بنزین‌های این کشور به دلیل کمبود سوخت تعطیل شده و صف‌هایی طولانی در بیرون مراکز فروش بنزین در نقاط مختلف تشکیل شده است.

گفته شده که هر گونه تغییر در قوانین مهاجرت فقط برای یک دوره محدود خواهد بود و برای تعداد کارگرانی که مجاز به ورود به کشور هستند، محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

براساس گزارش روزنامه‌ها، تا ۵ هزار ویزای موقت قرار است برای رانندگان کامیون صادر شود.

انجمن حمل و نقل جاده‌ای در بریتانیا تخمین زده که این کشور با کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون روبرو است که این میزان با توجه به همه گیری کووید و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر شده است.

یکی از سخنگویان دفتر نخست‌وزیری بریتانیا گفته است: "ما ذخایر فراوان سوخت در کشور داریم و به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ کمبودی وجود ندارد."

به گفته این سخنگو دولت به دنبال اقداماتی موقتی و محدود برای رفع مشکل فعلی است.

نظرات بینندگان