arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / علامه حسن‌زاده آملی درگذشت / آمریکا ضمانت عدم خروج از برجام نمی‌دهد / غیر رسمی؛ یک نفر در مرز شلمچه فوت شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سرکرده داعش در افغانستان کشته شد
شبکه خبری المیادین خبر داد که گروه طالبان شامگاه شنبه اعلام کرد که «ابوعمر خراسانی» سرکرده گروه تروریستی داعش در افغانستان کشته شده است.

غیر رسمی: یک نفر در مرز شلمچه فوت شده
بیش از پنج ساعت است که چندصد تن از زائران ایرانی بدون کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی بین مرز ایران و عراق در پایانه مرزی شلمچه سرگردان شده‌اند. یکی از زوار می‌گوید: با آنکه مرزبانان ایرانی زوار را از گیت‌های ایران عبور داده‌اند اما کماکان گیت‌های از سمت طرف عراقی بسته است و ما الان در بین دوکشور بدون آنکه کوچکترین خدماتی داشته باشیم، مانده‌ایم. خبرهای غیر رسمی از فوت یک نفر و مصدومیت چند ده تن حکایت دارد. منابع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند و معاون استاندار خوزستان این موضوع را تحت بررسی عنوان کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۳ مهر ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۰۸۴۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در همین بازه زمانی متاسفانه ۲۸۰ نفر نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

صعود تاریخی تیم ملی زنان به جام ملت های آسیا
تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان موفق شد با برتری مقابل اردن به جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

علامه حسن‌زاده آملی درگذشت
علامه حسن‌زاده آملی شب گذشته دار فانی را وداع گفتند. علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد اواخر سال ۱۳۰۷ در قریه ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل است که از فیلسوفان متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است.تاکنون حدود ۱۹۰ اثر از علامه حسن‌زاده آملی به ثبت رسیده است.

لاوروف: آمریکا ضمانت عدم خروج از برجام نمی‌دهد
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده در مذاکرات احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) موافقت نمی‌کند ضمانت‌هایی را ارائه دهد که در آینده از این توافق خارج نشود.

 

نظرات بینندگان